רוב הסיוע ההומניטרי שמגיע לסוריה נגנב ע"י אנשי ביטחון ובכירים

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אמר כי ישנם אזרחים המאשימים בכירים בגניבת חומרי סיוע והעלבת הנפגעים בלטקיה, בעקבות רעידת האדמה ההרסנית שהותירה עשרות אלפי הרוגים ומאות אלפים פצועים בטורקיה ובסוריה.

הוא הסביר כי "שירותי הביטחון של המשטר עצרו אזרח על רקע ביקורתו על שלטונות סוריה בקלטת וידאו, שבמהלכה הסביר כי מפיצי הסיוע נאלצו לקבל אישור ביטחוני, כדי שיוכלו לחלק סיוע לאלה שנפגעו ברעידת האדמה ההרסנית שפקדה את אזורי סוריה, תוך ביקורת על הפעולות הבלתי אנושיות וגניבת חומרי הסיוע מלפני קבלת האישורים".

לפי המקורות של המצפה הסורי, "האחראים על חלוקת סיוע הסיוע טיפלו באנשים שנפגעו בצורה לא הולמת, שכן הסיוע הושלך בבאזור העיירה ג'בלה באזורים הכפריים של לטקיה בצורה משפילה".

הפעילים הפיצו קטעי וידיאו, שלדבריהם הם של "גניבות של חומרי סיוע המיועדים לנפגעים בלטקיה".

 

מקורות מקומיים אישרו למצפה כי "פריטים מחומרי הסיוע נמכרים בדוכנים בדמשק, לטקיה ובמחוזות שונים במחירים זולים בהשוואה למחירי השוק המקומי, בעוד הסיוע לא הגיע לעשרות כפרים ועיירות, על רקע פניות לסיוע של האו"ם לסייע לנוכח גודל האסון ההומניטרי".

המצפה המשיך, "התקבלו מספר תלונות על ידי תושבי העיירה סאטמו באזור הכפרי של לטקיה, על היעדר סיוע, שחולק לנפגעי תושבי העיירה והכפרים הסמוכים לה עקב רעידת האדמה שפגע בכמה מחוזות בסוריה".

הוא הוסיף, "הכפילות של תהליך חלוקת סיוע הסעד לנפגעים גרמה למצב של חוסר שביעות רצון בקרב תושבי העיירה, מה שאילץ את התערבותם של כוחות הביטחון של המשטר כדי לפתור את הבעיה".

שר הסחר הפנימי והגנת הצרכן בממשלת המשטר, עמר סאלם, אמר כי "סיורים שיצאו לעיירה סאטמו נוכחו לדעת ש-2 ראשי ערים חילקו סיוע לקרוביהם, ואחרי התערבותם הבעיה נפתרה והסיוע חולק לנפגעים", לפי המצפה.

ברשתות החברתיות בסוריה מתקבלות אין סוף תלונות כי אנשי הביטחון הסורים , של משטר אסד, גונבים את רוב הסיוע החיצוני שמגיע למדינה והסחורה מוצאת את דרכה לשווקים ברחבי סוריה. 

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות