האם יש בסיס לחשש על עימות קרוב עם הפלשתינים בחודש רמדאן?

סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה אמש כי במצרים הגבירו את מאמצי התיווך בין ישראל לצד הפלסטיני בניסיון להביא לרגיעה בירושחים ובאיו"ש ולמנוע את הרחבתה של הסלמה לזירה נוספת – רצועת עזה, לקראת חודש הרמצ'אן שיחל בעוד כחודש וחצי.

בשבוע האחרון, אירחה מצרים בכירים בארגוני הטרור חמאס וגא"פ. לפני כן נערכו שיחות בין המצרים לישראל, כך עפ"י גורמים שצוטטו ברויטרס.

שני גורמים מצריים שדיברו בעילום שם, אמרו כי "קהיר מאמינה שהמצב עלול לצאת משליטה במיוחד לאור הרגישיות הפלסטיניות אודות השליטה הישראלית בגישתה לירושלים במהלך הרמצ'אן שיחל בסוף מרץ". אותם גורמים הוסיפו כי במצרים רצו שארה"ב תפנה לישראל כדי לסייע במניעת הסלמה. מצרים, מצדה, פנתה לגא"פ הדוחה מגע ישיר עם ישראל (בניסיון לתווך ולהביא לרגיעה).

גורם פלסטיני, שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס אמר כי "יותר מאי פעם, המצרים מודאגים מסבב לחימה אפשרי בשנת 2023 מכיוון שהם מבינים שיהיה קשה לרסן מספר שרים בממשלה הקיצונית החדשה בישראל. מצרים מבינה שאם הדברעם יתפוצצו בגדה, זה יצית פיצוץ גם ברצועת עזה".

בהמשך הכתבה הביאו ברויטרס את דבריו של דובר גא"פ, דאוד שהאב שמאשים את ישראל בניסיון לשנות את "הסטטוס קוו" באיו"ש ובירושלים. שהאב הוסיף כי הארגון אמר למצרים כי "אף אחד לא יוכל לרסן את עצמו אם הפרובוקציות הישראליות יימשכו במהלך חודש הרמצ'אן". (קרדיט: ערוץ הטלגרם אינטליניוז)

הערה ברקע הידיעה: הפלשתינים מבינים היטב את מאזן הכוחות הבלתי אפשרי שלהם עם ישראל אך לפעמים בעיני ההנהגה המושחתת , הן בעזה והן בשטחים, עומד השיקול הכספי האישי והרווח האישי , ואם האינטרס האיראני יהיה מספיק חזק להעסיק את ישראל בבעיות בתוך שטחה , לא יחסר הכסף שיוכל לעודד את ההנהגות לצאת לעימות עם ישראל אם זה רק ישרת את האינטרס האיראני.

אפשר עוד שהאיראנים ינסו להבעיר את השטח לקראת תגובת תגמול נגד ישראל על התקפותיה הרבות הן בסוריה ובעיראק והן באיראן עצמה, בתקווה שהמצב יקהה את תגובת הנגד הישראלית שתהיה עסוקה בלחימה בחזית המקומית.

גם מנהיג הפלשתינים , אבו מאזן , שסופר את ימיו לאחור , מבין שאולי עוד נשאר לו סדק זעיר של הזדמנות להשאיר מורשת התנגדות בהיסטוריה הפלשתינית , ולהקהות מעט את הדמות המושחתת שהוא, משפחתו וחבר מרעיו הצליחו לצרוב בלבבות מיליוני האזרחים הפלשתינים באשר הם. הוא גם בעל אינטרס להבעיר את האזור.

קרדיט לתמונה: ערבי21