איראן אינטרנשיונל חושף את המשכורות שטהראן משלמת למיליציות הנאמנות לה

רשת החדשות של האופוזיציה האיראנית –  "איראן אינטרנשיונל" השיגה מידע בלעדי לפיו ג'מאל אלדין אברומנד, עוזרו של מוחמד בקיר כליבאף, יו"ר הפרלמנט האיראני, גנב חלק ממשכורות המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן בתימן, לבנון, עיראק וסוריה.

רשת האופוזיציה האיראנית מסרה כי המשכורת החודשית של לוחמי המיליציות "פטמיון", "זיינביון" והחות'יות מסתכמת ב-100 דולר, זאת בזמן שאפרומנד – آبرومند חשף כי ממוצע המשכורות הללו ,שהוצהרו עליהם בפומבי  נע בין 500 ל-1000 דולר לחודש, וכי ההפרש נגנב על ידי בכירים איראנים. .

הוא חשף כי לכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים יש יותר מ-200,000 לוחמים ברחבי המזרח התיכון.

לדברי מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, השכר החודשי של לוחמי הפאטמיון, זיינביון והחות'ים הופחת ל-100-200 דולר, אך מפקדי כוח קודס הודיעו לממשלה כי שכרם של כוחות אלו נע בין 500 דולר. ו-1,000 דולר.

מידע בלעדי שהגיע ל"איראן אינטרנשיונל" מראה כי בנוסף לשינוי לא חוקי בנתוני התקציב שאושרו על ידי הפרלמנט, ג'מאל אלדין אפרומנד וקאליבאף עוזרים לכוח קודס להסתיר את הפרטים האמיתיים של יעד הכספים שנשלחו ללוחמי כוחות הפרוקסי, וגודל המשכורות של האנשים האלה.

על פי מידע שהגיע לידי הרשת האיראנית, כוחות חיזבאללה מקבלים את המשכורות הגבוהות ביותר מבין הכוחות המזוהים עם משמרות המהפכה האיראנים, כ- 1,300 דולר לחודש מהמשטר האיראני עבור כל אחד מחבריו. זאת למרות שהשכר המקסימלי לכוחות משמרות המהפכה האיראניים בסוריה הוא 250 דולר, בעוד שהחות'ים מקבלים 100 דולר לחודש.

אפרומנד נטל לעצמו חלק מהכספים שהתקבלו מתקציב הממשלה, תחת סעיף כיסוי ההוצאות הכספיות של כוח קודס.

דווח כי בחורף שעבר, לאחר חשיפת קובץ שמע של מנהיגי משמרות המהפכה האיראנים, התברר כי אפרומנד, כראש הקרן לשיתוף פעולה של משמרות המהפכה, מילא תפקיד מרכזי במעשי שחיתות בערך כספי של 13,000 מיליארד טומאן בעיריית טהראן בשיתוף עם כליבאף.

קרדיט: חבר סוכנויות