כדור שלג מתגלגל: מה עומד מאחורי ירי הרקטה מעזה – דעה

בימים האחרונים מדווחת מידי יום הנהגת האסירים הביטחוניים בבתי הכלא על צעדים שמבוצעים נגדם מצד הנהלת בתי הסוהר. זה החל בהעברת אסירים לבתי סוהר שונים, המשיך בהוצאת מכשירי חשמל מחדרי המאסר והפיכתם לתאי מעצר ריקים, וכן גם בסגירת מאפיות שנוהלו ע"י האסירים עצמם. בתגובה לכך, פתחו 120 אסירים בשביתת רעב פתוחה, אך מהר מאוד חזרו בהם מתוך הבנה כי דרושים צעדים חמורים יותר מבחינתם, כלשונם.

בעוד הם דנים, דווח שלשום על צעדים דומים גם בבית הכלא דמון, בו נמצאות 29 אסירות ביטחוניות. בתגובה לכך, האסירות העלו באש את חדריהם והתעמתו עם הסוהרים שהגיבו מצידם בריסוס גז מדמיע וגז פלפל. כצעד ענישה נוסף, הוחלט בשב"ס על בידוד אחת האסירות שככה"נ התסיסה את חברותיה לתא.

הצעד הנוכחי בשילוב הדיווחים על צעדי ענישה נוספים נגד האסירות, הגיעו חיש מהר לתקשורת הפלסטינית וזכו להתייחסות מקרובי משפחתן ועד בכירי הפלגים הפלסטינים. אם לא די בכך, הבוקר הצליחו האסירות לפרסם הקלטה שיועדה לאוזני הפלגים, בה שאלו האסירות מדוע "ההתנגדות" מותירה אותם לבד במערכה מול צעדי הענישה מצד השב"ס. (ההקלטה והתרגום המלא)

לאורך השנים האחרונות, עמד נושא האסירים בראש מעיינם של כלל הפלגים הפלסטינים ובראשם הג'יהאד והאיסלאמי וחמאס. ההתעסקות התקשורת הרבה *בצד הפלסטיני של המתרס* הביאה לכך שמי מהארגונים אינו יכול להרשות לעצמו לעמוד מנגד ולהשאיר את האסירים להתמודד בעצמם. השיגור לפני זמן קצר, יכול להעיד מתוקף השעה והחריגה והמיקום החריג, על העברת מסר לפיה ישראל צריכה לרסן את צעדיה בבתי הכלא, ולא – תישא בהשלכות.

בנוסף, נראה שהפלגים מרשים לעצמם לירות לעבר ישראל, בעוד משלחת מהאיחוד האירופי נמצאת כעת ברצועה ומן הסתם עלולה למתן את תגובת חיל האוויר שתגיע בהמשך.

Hamas Rocket Team Caught on Video

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוח'אבראת    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות