איראן – זוכרים את ארמיתא עבאסי?

זוכרים את ארמיתא עבאסי ……. ?

אם כבר דיברנו על דברים שמעניינים את האיראנים, וזוכים לפחות כותרות, אציין שהיום החל משפטה של ארמיתא עבאסי (آرمیتا عباسی = Armita Abbasi) שנעצרה באוקטובר האחרון, ועליה דיברנו בעבר בערוץ, ומשום מה המשטר לא מסר מה סעיפי האישום נגדה.

זה המקום לציין שארמיתא שב- 2 בינואר, החלה בשביתת רעב בכלא קצ’וי (کچویی) בכרג’, יחד עם עוד 14 נשים אחרות שנכלאו במהלך המחאה, בגין תנאי המעצר הגרועים, העינויים שעברו, החמרה במצבן הבריאותי, חוסר מוכנות של המשטר לספק להן טיפול רפואי או להיפגש עם עורכי דינן.

עוד אציין ששני עורכי הדין של ארמיתא התפטרו ביום שני ה 23 בינואר, היות ובית המשפט סרב לבקשתם לפגוש את לקוחתם לפני הדיון בבית המשפט, והיות שנמנעה מהם האפשרות לייצגה כראוי.

 

מדברים שאמרה היום לאחר הדיון לעיתונות האיראנית, שהלא אורוג’י (شهلا اروجی = Shala orouji) עורכת הדין החדשה של ארמיתא שמונתה אתמול, ופגשה את ארמיתא רק היום באולם הדיונים, ברשתות האיראניות היו מי שתהו את מי בעצם מייצגת עורכת הדין החדשה, אם היא טוענת שארמיתא הגנה על עצמה בבית המשפט, וגם שהחוק ובית המשפט מגנים על ארמיתא, ואז גם נזכרה לומר שגם היא מגינה על ארמיתא, ושהיא נפגשה איתה ושבית המשפט איפשר להן (לה ולארמיתא) לומר את מה שהיה להן לומר להגנתה, ולגרסתה הן הצליחו לספק הגנה "טובה וכנה".

לשאלה מה הם סעיפה האישום נגד ארמיתא, אמרה עו"ד אורוג’י שהיא "מבקשת להימנע מפרסום סעיפי כתב האישום, שנחשבים כסודיים, ולדבר עליהם עלולה להיות השפעה שלילית.”

 

עוד אמרה עו"ד אורוג’י שארמיתא "בריאה ושלימה, למרות שהיו לה בעיות עיכל לפני המעצר"… כשכתבים הקשו ושאלו אם ארמיתא אמרה שהיא בריאה ומרגישה טוב, ענתה עו"ד אורוג’י שכן, וזה מה שהיא אמרה, אבל מיד הוסיפה שהיא דיברה עם השופט וביקשה לשחררה בערבות בגלל מצב בריאותה, ושהשופט אמר לה שהם ידברו לאחר מתן גזר הדין, שייתקבל תוך שבוע-שבועיים, כמו שלדבריה, קורה בדרך כלל.

עו"ד אורוג’י טענה שמצבה של ארמיתא בכלא הוא טוב והיא והעצירות האחרות זוכות ליחס טוב, ושלאחר שמונת אתמול לעו"ד של ארמיתא, היא הגישה בקשה לבית המשפט כדי שמשפחתה תוכל לבקרה, ואכן אביה בא לבקר אותה היום ופגש בה פנים אל פנים.

אוסיף שעו"ד אורוג’י טוענת ש"אינה יודעת דבר על עורכי הדין הקודמים של ארמיתא, ומדוע התפטרו מייצוגה, אבל הם צריכים לתת על כך דין וחשבון" והעלתה תהייה אם הם היו מוכנים לספק הסבר להתפטרותם.

זה המקום להזכיר שכאמור מעלה, מוחמד אסמאעיל בייגי, וסוניה מחמדי, עורכי הדין הקודמים, הסבירו בעבר מדוע נאלצו להתפטר.

בעקבות דבריה של עו"ד אורוג’י, יש ברשתות מי שאומרים שנראה שיותר משעו"ד אורוג’י מייצגת את ארמיתא, היא מייצגת את בית המשפט והמשטר.
יש לציין שלא צפוי דיון נוסף במשפט, אלא רק מעמד הקראת גזר הדין, וברשתות לא מגלים אפטימיות בנוגע לגזר הדין הצפוי, אבל מקווים שארמיתא תזכה לחיים של חופש מחוץ לחומות הכלא.

איראן: האם הדינמיקה של גל המחאה תביא רוחות של שינוי? - Nziv.net

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות