האם מותו של טייס סורי בכיר בפיצוץ מכוניתו בגולן הסורי קשור לאיראן?

שני חיילים מכוחות צבא סוריה נהרגו בפיצוץ באזור הכפרי המערבי של מחוז קוניטרה (בדרום מערב סוריה), היום, יום שני, 23 בינואר. 

ברשתות חברתיות סוריות כתבו אנשים התומכים במשטר אסד כי מטען חבלה שהוטמן על ידי אלמונים התפוצץ בתוך רכב של כוחות המשטר בכביש רויחינה – בריקה ( رويحينة _ بريقة  –  Ruihinah-Barika) באזור הכפרי המערבי של מחוז קוניטרה, והרג שני חיילים ופצע אחרים. 

אלמונים פוצצו מטען חבלה בכביש "אלנסיריה – אל-חיראן" – الناصرية – الحيران באזור הכפרי של קוניטרה, ופגעו במכוניתו של הקצין בכוחות המשטר-  חאזם עיסא.

مصرع عنصرين من قوات النظام بتفجير في القنيطرة | اخبار سورية - موقع كل يوم

 

ברשתות  החברתיות נכתבו הבוקר הספדים על מותו של טייס אל"מ בהאא עלי חסן – بهاء علي حسن  ממדריכי חיל האוויר באקדמיה הצבאית העליונה של צבא סוריה, ונאמר עוד  כי הקצין הבכיר מת מפצעים שנגרמו לו באחד עשר לחודש, כתוצאה ממטען חבלה שהתפוצץ בעיר קוניטרה, ומוצאו של חסן הוא מהכפר אלסינדיאנה – السنديانة באזור העיר מסיאף באזור הכפרי המערבי של מחוז חמה.

יש לציין כי על פי מספר מקורות סורים גם מפקד ההגנה האווירית האיראנית בסוריה , אל"מ ג'עפרי , נהרג בדרך דומה, כאשר מטען צד התפוצץ על מכוניתו כאשר נסע על אחד הכבישים הצדדיים במחוז קונייטרה לא הרחק מגבול ישראל. 

אז האשימה איראן את ישראל כי היא עומדת מאחורי חיסול הקצין האיראני הבכיר. 

בעוד שאיראן טוענת כי הפיצוץ במכוניתו היה כשהוא נסע במרחב דמשק אמצעי התקשורת הסורים טענו כי הקצין הבכיר האיראני נסע במכוניתו בדרום מערב סוריה לא הרחק מגבול ישראל שם השיגוהו המחסלים.

הטייס, אל"מ בהאא עלי חסן – بهاء علي حسن,  ממדריכי חיל האוויר באקדמיה הצבאית העליונה של צבא סוריה שמת מפצעיו:

קרדיט: בלדי ניוז

 

התקשורת הסורית מדגישה כי לאחרונה החלה ישראל בהשמדה סיסטמטית של מערכות ההגנה האווירית שאיראן התקינה באזור דמשק ובאזורים שונים בדרום מערב סוריה בניסיון לסכל תקיפות אוויריות ישראליות על עמדות הכוחות האיראנים והמיליציות הנאמנות לה הפועלות לא הרחק מגבול הגולן הישראלי.

ישראל גם השליכה מנשרים מעל מפקדות ועמדות סוריות בגולן הסורי ובהם הזהירה את הפיקוד הסורי הבכיר הפועל במרחב שלא ישתפו פעולה עם הכוחות האיראנים וגם לא עם כוחות חיזבאללה הפועלים במרחב אחרת יבולע גם להם.

ישראל כבר הודיעה שתעשה את כל הדרוש על מנת למנוע התבססות איראנית ברחבי סוריה.

مصرع عنصرين من قوات النظام بتفجير في القنيطرة | شبكة بلدي الاعلامية