נחנך שדה תעופה צבאי בצפון סוריה שהכוחות הרוסים דחקו ממנו את חיזבאללה

במפגן אווירי ובמצעד צבאי נחנך היום מחדש שדה התעופה הצבאי ג'ראח – جراح, הממוקם בריף המזרחי הרחוק של חלב.

בפתיחתו מחדש של השדה, במעורבות פעילה של הכוחות הרוסיים, לקחו חלק חיילי דיביזיה 25 כוחות מיוחדים של גייס 5, הפועלים בהשראה רוסית, אשר ערכו מפגני צניחה.

 

עוד דווח על הצבתם בשדה של מערכות ההגנ"א SA17 / BUK ו- SA22 / Pantsir ליירוט כלי טיס, טילים ומל"טים בטווח של עד 4 ק"מ (בסרטון שלמטה).
מבחינת הרוסים, השדה יקשר בין שדה התעופה בחמיימים, שבצפון מערב סוריה,  לזה שבקמישלי, שבצפון מזרח סוריה , וישמש עוד נדבך במעטפת ההגנה האווירית בצפון סוריה.
מקור המזוהה עם המשטר הסורי מקווה, כי פריסת סוללות ההגנ"א ממזרח לחלב יקשו על מטוסי חיל האוויר הישראלי במשימות הפצצה על יעדים במרחב חלב, כדוגמת שדה התעופה הצבאי, מפעלי התעשיה הצבאית בקומפלקס שליד העיירה א-ספירה , שבצפון מזרח סוריה , ושלוחת ה- SSRC הסמוכה.

 

כתב רשת התקשורת הסורית "עין אל-פורת" דיווח , כבר לפני יותר משנה ,  כי מיליציית "חיזבאללה" הלבנונית החלה לבנות מפקדה בתוך נמל התעופה הצבאי אל-ג'ראח, מזרחית לחאלב.

הכתב גילה עוד כי כוחות החיזבאללה הפועלים בבסיס הביאו עימם עוד כ-1200 לוחמי מיליציות שגויסו בתמיכתו של חאג' ג'וואד אל-ע'פרי, הנתמך על ידי מיליציית "חיזבאללה". .

"עלי רטיב", שמוצאו מהכת העלאווית ותושב העיר ג'בל שבלטקיה, הועבר כבר לפני שנה לאזור המזרחי של חלב, כדי לקבל פיקוד על שדות התעופה הצבאיים כווריס ואל-ג'ראח.

בעבר, הצליחו כוחות דאעש , בשיא התפשטותם בעיראק וסוריה , לכבוש את שדה התעופה ג'ראח אך מאוחר יותר הצליחו הכוחות הסורים בסיוע חיזבאללה והמיליציות האיראניות לדחוק אותם משם מזרחה לעבר הגבול העיראקים אך השלכתם המלאה מהאדמות הסריות.

התמקמותם ,היום, של חיילי דיוויזיה 25 כוחות מיוחדים בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן , המכונה אלנימר ,בשדה זה  יותר ממצביעה על כך שהרוסים השתלטו על שדה התעופה הצבאי ג'ראח וככל הנראה דחקו משם את המיליציות האיראניות יחד עם כוחות חיזבאללה.