שר החוץ האיראני: ביקורי בטורקיה מנע מבצע צבאי בסוריה. מה מאחורי?

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, אמר כי כאשר ביקר באנקרה לפני מספר חודשים, לאחר שטורקיה הודיעה כי בכוונתה לפתוח בפעולות צבאיות בסוריה, הוא הצליח לעצור את המבצע הצבאי הזה.

בנוגע לפגישותיו האחרונות עם נשיא המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, וגורמים טורקים, וכן הפגישה הראשונה של שרי ההגנה של סוריה, טורקיה ורוסיה, אמר: "לפני כמה חודשים ביקרתי בטורקיה מתכוונת לבצע פעולות צבאיות בשטחי סוריה ובאזורי הגבול, ובאותה עת ביקרתי באנקרה, והרפובליקה האסלאמית עקבה אחר נושא טורקיה וסוריה, תוך התמקדות בדיאלוג ופתרון מדיני.

הוא הוסיף, "אנו שמחים שהמאמצים הללו מנעו ממבצע צבאי זה להתקיים באזורי הגבול בין שתי המדינות", במהלך ראיון שערך השר האיראני עם תאגיד הרדיו והטלוויזיה הטורקי (TRT).

הוא הוסיף כי איראן "תמיד בירכה על היחסים ההדוקים בין דמשק ואנקרה, אז היום אנו עדים להתקדמות בתחום הזה, והשבוע קיימנו שיחות חשובות עם נשיא סוריה בשאר אל-אסד ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ושרי החוץ. של שתי המדינות, והמטרה שלנו הייתה ליצור קשרים הדוקים יותר בין טורקיה לסוריה ולהפחית את החששות של שני הצדדים, ואנו בקשר מתמיד וישיר עם הצד הרוסי.

ביום שלישי, 18 בינואר, הביע שר החוץ האיראני במהלך מסיבת עיתונאים באיסטנבול עם מקבילו הטורקי כי ארצו מברכת על הפגישות בין טורקיה למשטר אסד, לאחר 11 שנים של ניכור ביניהם, וביקורו בטורקיה הגיע מיד לאחר מכן. ביקור בדמשק.

ראוי לציין שלאיראן וטורקיה יש יחסים כלכליים ופוליטיים, למרות עמדותיהן השונות בתיקים רבים, ושתי המדינות, בנוסף לרוסיה, הן חלק ממה שמכונה נתיב אסטנה לפתרון בסוריה.

הערה ברקע הידיעה: שר החוץ האיראני "שכח" לספר בראיון את הנבוט שהונף על טורקיה כדי למנוע פלישתה לצפון סוריה . 

לפני כשבוע הפסיקה איראן באופן פיתאומי את אספקת הגז לטורקיה בתואנה של "תקלה טכנית" שלא היתה ולא נבראה. 

איראן נתנה לטורקיה לבחור בין קור מקפיא עצמו לאזרחיה באמצע החורף הקשה העובר עליה ומבלי שהמשטר, ערב בחירות , יוכל להבטיח לתושבים אספקת גז סדירה לחימום , לבין פלישה לסוריה שממש לא חשוב כרגע העיתוי שלה להנהגה הטורקית . 

ואכן , הטורקים "בחרו" נכון , אליבא ד'שר החוץ האיראני.

משחק המוחות בין 2 המנהיגים:

العملية العسكرية المرتقبة شمالي سوريا تهدد بمواجهة بين تركيا وإيران -  الخليج الجديد

 

קרדיט: בלדי ניוז     קרדיט לתמונה: אלחליג' אלג'דיד