חטיבה שיעית נוספת מתבססת על גבול הגולן.מודיעין במיטבו.

לפני פחות משבועיים פרסמנו כי חטיבת אלקודס הפלשתינית מתייצבת מצפון לקונייטרה מול גבול הגולן עם ישראל לקראת האופנסיבה הגדולה נגד המורדים באזור.

היום עלו תמונות לרשתות החברתיות בו נראית חוליית הפיקוד הבכירה של חטיבת אבו פאדל אלעבאס, השיעית-עירקית,שנוסדה על ידי הגנרל קאסם סולימני -מפקד כוח אלקודס במשמרות המהפכה האירנים בסיור קו מול גבול ישראל.

בעוד חטיבת אלקודס הפלסטינית סופחה לכוחות דיויזיה 4 ומתפקדת במסגרתה ככוח פריצה קרקעי קדומני הרי שכוחות חטיבת אבו פאדל אלעבאס העירקית סופחה לדיויזיית משמר הרפובליקה הסורית ומתפקדת בה ככוח פריצה קרקעי קדומני.

מפקד כוחות דיויזיה 4 באזור קונייטרה ומפקד המתקפה -אל"מ אלריאת' – מח"ט 42:

המיזוג בין יחידות לא סוריות לאלו הסוריות נעשו עקב צרכי השעה והצורך המבצעי בכוחות לוחמים על הקרקע שלא נמצאים כבר בקרב סד"כ היחידות של צבא סוריה.

המיזוג נעשה על ידי הפיקוד הרוסי הבכיר בסוריה והמבחן היה העברת נאמנותם מאירן לרוסיה.

רוסיה מעוניינת בהוצאת כל הכוחות האירנים והחיזבאללה מסוריה אך מבינה כי בשדה הקרב לא ניתן לנצח ללא כוחות קרקעיים לוחמים. צבא סוריה סיפח 2 חטיבות אלו לשורותיו ואף העניק תעודות חייל של צבא סוריה לכל הלוחמים.

עם פרסום תמונת חוליית הפיקוד הבכיר של חטיבת אבו פאדל אלעבאס בסיור קו מול גבול ישראל עשתה חטיבת המיפוי של האתר נציב.נט מאמץ לאתר את הנקודה המדוייקת ,בו היו ,בשיטת הגאו-לוקיישן.

למיטב הערכתם פיקוד החטיבה ביקר בנקודה הבאה:

 

במבט על – תצ"א:

 

המח"ט נמצא באחת מהפיתות בתוך המסגרת האדומה.

2 החטיבות מוקמו על המפה כדלקמן:

מיקום 2 החטיבות במפת הסד"כ בגולן הסורי:

מיקום 2 החטיבות והסד"כ הסורי שסביבם:

לאור האמור לעיל נעשה מאמץ להעריך איך תראה המערכה בגזרה של 2 החטיבות על האזור שמצפון לקונייטרה אם וכאשר ייצא הצבא הסורי לאופנסיבה רחבת חזית על כל יחידות המורדים שבגולן הסורי והסמוכים לגבול ישראל.

להלן הערכתנו למתווה הקרב הצפוי:

כוח הפריצה של חטיבה 42 שייצא מאזור אלבעת דרומה יבצע חסימה צפונה לקונייטרה ההרוסה למניעת הזרמת תגבורות צפונה.
חטיבת אלקודס תפנה מאלבעת' צפונה שכמטרתה ג'ובתא אלחשב.
הזרוע השניה של תנועת המלקחיים תהיה חטיבת אבו פאדל אלעבאס שינועו מאזור אלחאדר דרומה דרך החורשות המבדילות בין חאדר לגובתא אלחשב. תנועת המלקחים תנסה לכבוש את כל מעוזי המורדים מקונייטרה וצפונה .
אני חושש שהם ינסו להבריח אלפים מתושבי המובלעת הזאת לעבר גבול ישראל כדי ליצור לישראל בעיה הומניטרית.
מי שיגבה את הכוחות בריתוק ובחיפוי תהיה פוג' הארטילריה 175 מכנאכר וכן סוללות ארטילריה מבל ביזאק ותל אלשער.
העתודה יהיו יחידות אורגניות של דיויזית משמר הרפובליקה הנמצאת אף היא באזור .
פוג' הגולן ונצי קונייטרה אף הם יצורפו כדי להעניק מחץ לכוחות התוקפים .
אז מה יעשו המורדים ?
אני במקומם יוצא כמה שיותר מוקדם למתקפת פתע על שטחי ההערכות של חטיבת אלקודס ואבו פאדל אלעבאס ומנסה לטעת דמורליזציה בשורותיהם ולעכב מהוצאה לפועל של האופנסיבה .

מפה של מתווה קרב משוער:

כאמור כוחות סורים נוספים נערכים מזרחית לתל אלחארה בגזרה המרכזית של הגולן הסורי וגם הם מחכים לפקודה לנוע מערבה ולבתר את שטח המורדים ואחר כך לנסות ולהשמידם או להניסם לכיוון גבול ישראל.

ארה"ב כבר הזהירה את הסורים שלא לצאת לאופנסיבה הנרחבת שהם מתכננים והיו אף דיווחים כי מטוסי אפ-15 אמריקאים שהמריאו מצפון ירדן טסו היום בשמי מחוז דרעא כדי לאותת לצבא סוריה שאם יפעלובניגוד לדעת האמריקאים הם יתקלו במכה אווירית  מוחצת של בנות הברית בהובלת ארה"ב .

האזהרה האמריקאית:

כרגע נערך מאמץ אמריקאי-רוסי-ירדני להגיע להסכמות באשר לגורל השליטה על דרום סוריה במחוזות דרעא וקונייטרה וההערכה היא שעד שהמו"מ לא יסתיים צבא סוריה לא יחל במתקפתו.

ישראל צופה בדאגה על התבססות כוחות זרים על גבולה עם סוריה אך רוסיה הבטיחה שהם יורחקו עד ליותר מ-60 ק"מ מגבול ישראל.

ישראל הבהירה קבל עם ועולם כי תעשה הכל למניעת התבססות כוחות זרים על גבולה והיא כבר הוכיחה בעבר כי היא לא נרתעת מלהתעמת עם חורשי רעתה  למען בטחונה.

 

 

 

כתיבת תגובה