ארגון סיוע: מספר הנזקקים בסוריה הגיע ל-15.3 מיליון איש

ארגון מתאמי התגובה של סוריה – منسقو استجابة سوريا אמר, היום, יום שישי, 6 בינואר, כי מספר האנשים הזקוקים לסיוע הומניטרי בסוריה עלה ל-15.3 מיליון, השיעור הגבוה ביותר מאז שנת 2011.

הארגון הסביר שהמספר גדל ב-700,000 איש מהשנה שעברה, והנתונים מראים ש 50.8 אחוז נזקקים בדרגה גבוהה, 18.2 אחוז בדרגה גבוהה מאוד ו-0.5 אחוז בדרגה קטסטרופלית.

הארגון ציין כי דוחות האו"ם האחרונים שפורסמו מצביעים על קיומם של מספרים קטסטרופליים וחסרי תקדים אליהם הגיעו תנאי האזרחים בסוריה במהלך השנה האחרונה.

שיעור האינפלציה הנוכחי הוא 90 אחוז על בסיס שנתי, ו-85 אחוז מהמשפחות אינן מסוגלות להבטיח את צרכיהן הבסיסיים.

הארגון הצביע על כך שההכנסה הממוצעת של המשפחה מכסה 40 אחוז מההוצאות, כלומר קיים פער של 60 אחוז בין הכנסות המשפחה להוצאות.

הארגון הוסיף כי 70 אחוז מהשפכים במדינה מושלכים ללא טיפול, רק 59 אחוז מבתי החולים ו-57 אחוז ממרכזי הבריאות פועלים במלואם, ו-87 אחוז ממחיר סל המזון הסטנדרטי יקר מאוד.

הוא קבע כי 12.1 מיליון אנשים סובלים מחוסר ביטחון תזונתי בסוריה, ויותר מ-2 מיליון ילדים אינם מבקרים בבית הספר.

הארגון ציין כי כל הנתונים והאחוזים הספציפיים תואמים במידה רבה את מה שהארגון דיבר עליו בעבר, ואת הצורך בהמשך הזרמת הסיוע ההומניטרי לסוריה, באמצעות המנגנונים הבינלאומיים המאושרים כיום, וכי כל פגם או שינוי באופן שבו הסיוע ההומניטרי פועל או נכנס, פותח את הדלת לאסונות גדולים מהמספרים לעיל.

ביום רביעי אמר דובר מזכ"ל האו"ם, סטפן דוג'אריק, בתגובה לשאלה, על תוכנית העברת הסיוע חוצה הגבולות לסוריה, שתפוג ב-10 בינואר,  כי "מיליוני אנשים יסבלו אם מועצת הביטחון לא תרחיב את המנגנון להעברת סיוע הומניטרי דרך טורקיה לאזורים שבשליטת האופוזיציה בצפון מערב סוריה" כך דיווחה סוכנות הידיעות אנאדולו הטורקית.

דוג'ריק ציין כי עמדת האו"ם ברורה בהקשר זה, וקוראת להרחיב את המנגנון להעברת סיוע הומניטרי לסוריה.

קרדיט: בלדי ניוז