מינוי מפקדים חדשים בשורות צבא סוריה

משטר אסד ערך בסוף שנה זו מינויים חדשים בשורות מפקדי הדיוויזיות וזרועות הביטחון.

אתרי חדשות המקורבים למשטר אסד דיווחו על מינויו של תא"ל מדין מוסא ואסוף – مدين موسى وسوف, שמוצאו מאזור מסיאף, לראש יחידות ההגנה האווירית בדיוויזיה 4, במקביל למינויו של תת-אלוף באסם עלשה – باسم علشة, יליד נפת לטקיה, לתפקיד הרמ"ט של דיוויזיה 4 בפיקודו של האלוף מאהר אל-אסד, אחיו של ראש המשטר ותת אלוף סאמר מוחמד מונה למפקד חטיבה 38 מדיוויזיה 4 .

כמו כן, משטר אסד פרסם החלטה לפיה מינה את האלוף נידאל סאלח דלילה – نضال صالح دليلة, שמוצאו מהכפר זאמה שבאזור ג'בלה, למפקד דיוויזיה 17 ולראש ועדת הביטחון בנפת דיר א-זור, ואילו האלוף מוחמד איברהים עיסא – محمد إبراهيم عيسى, שמוצאו מאותו כפר, מונה למפקד דיוויזיה 10, והאלוף ניזאר לכאמל יונס – نزار كامل يونس , מונה למפקד דיוויזית משמר הרפובליקה מספר 30, מהכפר ריחנא מאטור שבמחוז ג'בל שבמחוז לטקיה.

באותו סבב מינויים מונה האלוף חסין גידאוי – حسين جداوي למפקד דיוויזיית השריון 9 והוא מהעיר סלחב, וכן מונה האלוף סהיל פיאד אסעד מהעיר שין שבמחוז חומס למפקד גייס 1 בצבא סוריה.

האלוף הית'ם ברכאת, שמוצאו מהכפר קרדחא, מונה למפקד דיוויזיה 12, ואילו האלוף ניהאד מחמוד סובח מונה למפקד דיוויזיה 8.

על פי אתרים המקורבים למשטר , האלוף אינג' ע'סאן עלי ערפאת, שמוצאו מהכפר מחג'ה שבכפר דרעא, מונה למפקד דיוויזיה 6, ולמפקד דיוויזיה 5 חי"ר ממוכן מונה האלוף אוסאמה הייאל חוריה, שמוצאו מהכפר פליטה. 

משקיפים מאשרים שכל המינויים נושאים גוון עדתי, ומשטר אסד, האב והבן, השתמשו מאז ומתמיד בקצינים מהכת העלאווית בהרכבים צבאיים מובילים, שכן פיקוד על הדיוויזיות הללו מוגבלת לצבע אחד, שאליו ראש המשטר שייך.

האתרים הנאמנים ייחסו את המינויים החדשים ל"גבורה" של הקצינים, כפי שטענו, במהלך שנות המרד בסוריה, בעוד שפעילי זכויות אדם ייחסו את המינויים לתיעוד של הפשעים שביצעו אותם קצינים.

משנת 2011, חיזק משטר אסד את סמכויות הוועדות הביטחוניות במחוזות, שכן המושל ייצג את הסמכות העליונה בוועדת הביטחון.

תקנות המתארות את עבודת משרדי הממשלה, כמו עבודת ועדת הביטחון בנפת חמה שפועלת להלאים את רכושם של העקורים בכוח, בעיקר קרקע חקלאית.

בסוף השנה שעברה ביצע משטר אסד שינויים דומים של מפקדי זרועות הביטחון והמודיעין, שהסתמכו גם על אפליה עדתית ואזורית.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: SANA