צ'כיה מנהלת מו"מ לרכישת מערכות טילי הגנ"א ישראליות מדגם "ספיידר"

משרד ההגנה הצ'כי מנהל משא ומתן לרכישת מערכות נוספות של טילי ההגנה האווירית של רפאל "ספיידר LR" הישראלית. בשנה שעברה חתמה צ'כיה על חוזה עם חברת רפאל הישראלית לרכישת ארבע סוללות של מערכות ההגנה האווירית Spyder LR.

 

משרד ההגנה הצ'כי מנהל משא ומתן על רכישת מערכות טילי ההגנה האווירית של רפאל, ספיידר LR ,הישראלית. בשנה שעברה חתמה צ'כיה (באוקטובר אשתקד ) על חוזה עם חברת רפאל הישראלית לרכישת ארבע סוללות של מערכות ההגנה האווירית Spyder LR ( טווח ארוך).

עם מערכות ההגנה האוויריות החדשות הללו, צ'כיה רוצה לחזק את ההגנה על המרחב האווירי שלה ולהגן על התשתיות הקריטיות של המדינה. רכישת מערכות הנ"מ החדשות שלה מתוכננת כבר 20 שנה. מערכת רפאל ספיידר החדשה תהיה יעילה יותר נגד איומי אוויר מודרניים כמו מטוסי קרב, מסוקים, טילים ומל"טים.

מערכת טילי ההגנה האווירית הראשונה של Rafael Spyder LR צפויה הייתה להימסר במהלך שנת 2022 ובסך הכול ארבע סוללות יימסרו לכוחות המזוינים הצ'כיים. סוללת ספיידר כוללת ארבעה רכבי משגר, מערכת משאיות הזנה ורכב פיקוד ובקרה אש. כל רכיבי הסוללה של ה"ספיידר" מתבססים על שלדת משאית Tatra 815 מסדרה 7 מתוצרת צ'כית.

מערכת ההגנה האווירית Spyder LR תחליף את מערכת ה-2K12 KUB הסובייטית המזדקנת, הנקראת בפי נאט"ו SA-6 Gainful והיא בשירות הצבא הצ'כי כבר 40 שנה.

הספיידר היא משפחה של מערכות טילי הגנה אווירית שפותחו במשותף על ידי החברות הישראליות רפא"ל והתעשייה האווירית הישראלית (תע"א). הגרסה הראשונה של המערכת, שנקראה מאוחר יותר SPYDER-SR (טווח קצר), הוצגה בתערוכה האווירית של פריז בלה בורז'ה ב-2005.

מערכת ההגנה האווירית של ספיידר כוללת את טילי האוויר-אוויר המתקדמים ביותר, כגון טיל  Python-5 עם מחפש אינפרא אדום אלקטרו-אופטי מודרני, מכ"ם I-Derby פעיל לקביעת טווח אופטי, וה-Rang- טיל  I-Derby ER המופעל על ידי מנוע רקטי מתקדם.        ה-Spyder LR יכול ליירט איומים אוויריים בטווח של מ- 2 עד 80 ק"מ ובגובה של עד 20 ק"מ.

צ'כיה מנהלת משא ומתן על אספקת מערכות טילי ההגנה האוויריות הישראליות "ספיידר".

קרדיט: דפנס ערביכ     קרדיט לתמונה: רפא"ל