הקונגרס אישר חוק מיוחד ללחימה בסחר הסמים של אסד -אסטרטגיה של 6 סעיפים

חוק נגד ייצור סם הקפטגון על ידי אסד

לפני יומיים, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם על הצעת חוק למאבק בייצור ובסחר בסם הקפטגון של מיליציות אסד בסוריה, לאחר שזו אושרה על ידי הקונגרס האמריקני.

משרד ההגנה האמריקני אמר כי ביידן חתם על חוק הרשאות ההגנה הלאומית לשנת הכספים 2023 לאחר שאושר על ידי הקונגרס לפי שווי של 816.7 מיליארד דולר, ונכנס לתוקפו כחוק , שכן הוא כולל מאבק בסחר בסמי הקפטגון, שמנוהל על ידי משטר אסד.

אסטרטגיה של 6 סעיפים

החוק מבקש "לשבש ולפרק רשתות ייצור וסחר בסמים הקשורות לנשיא אסד", תוך תקופה שלא תעלה על 180 יום ממועד אישורו, שכן הוא יחייב את משרד ההגנה, המדינה והאוצר, המינהל לאכיפת סמים, משרד המודיעין הלאומי, וסוכנויות פדרליות אחרות להגיש תוכניות אסטרטגיות לקונגרס ולפרט איך הם מתכוננים לפרק את תעשיית הסמים של אסד לפי 6 הנחיות עיקריות:

1- תקיפה, שיבוש והחלשת רשתות הקשורות למיליציה של אסד התומכות במישרין או בעקיפין בתהליך ייצור הסמים, באמצעות סיוע והדרכה לרשויות אכיפת החוק במדינות המקבלות או נחשבות נקודת מעבר לכמויות גדולות של "קפטגון".

2- מידע הקשור לשימוש בסמכויות משפטיות, לרבות חוק ההגנה האזרחית "קיסר", חוק "ייעוד רשתות סמים זרות", חוק הסיוע הזר, ונהלים הקשורים לפגיעה ביחידים ובגופים הקשורים לתשתית תעשיית הסמים של הנשיא אסד.

3- להפיק תועלת ממוסדות רב צדדיים ושיתוף פעולה עם שותפים בינלאומיים כדי לשבש את פעילות תשתית הסמים של הנשיא אסד.

4- השימוש ביחסים דיפלומטיים גלובליים הקשורים למסע להפעלת לחץ כלכלי על מיליציית אסד, כדי לתקוף את התשתית הקשורה לייצור והפצת הסמים שלה.

5- ארגון קמפיין תקשורתי ציבורי להעלאת המודעות לקשר ולהיקף הקשר של משטר אסד לסחר לא חוקי בסמים.

6- הערכת מצבן של מדינות המקבלות או מעבירות משלוחים גדולים של "קפטגון", והערכת יכולת הפיקוח על סמים במדינות אלו ליירט או לשבש את הברחת "קפטגון", והסיוע שניתן לה.

صورة تعبيرية

קרדיט: רשת אוריינט ניוז   קרדיט לתמונה: המכס הירדני