לתשומת לב התיירים הישראלים: המחבלת מאיסטנבול -"יש עוד מחבלת מתאבדת"

יותר מחודש וחצי לאחר הפיגוע שביצעה "אחלם אל-בשיר" הסורית ברחוב איסטיקלל ברובע טקסים במרכז איסטנבול, שהותיר שישה הרוגים וכ-80 פצועים, מופיעות שוב חשיפות חמורות בזירה התקשורתית, החושפים את נוכחותה של צעירה מתאבדת אחרת המתכוננת לפיגוע דומה.

ולפי מה שדווח על ידי הכתב הטורקי איסמעיל סיימאז בעיתון " קומהורייט ", "אל-באשיר" אמרה בהודאותיה בת 13 עמודים כי ישנה מחבלת מתאבדת נוספת, כבת 17, שהגיעה מסוריה. מלווה במי שנקרא "בילאל אל-חסן" ואיתה חומרים חשובים, בעיקר חומר נפץ.

 

בהודאות הכתובות הסבירה המחבלת בפיגוע באיסטנבול כי בילאל אל-חסן הגיע לטורקיה עם "חומרים חשובים" לפני כחודש, מלווה בנערה בת 16-17 מסוריה.

והיא הוסיפה שהוא עזב את בית המלאכה בו שהינו וחזר כעבור יום, ואמר שיקבל בתמורה סכום כסף גדול, והוסיף שסידר לצעירה מקום להישאר, וקיבל בתמורה 400 דולר.

אל-בשיר ציינה כי היא מאמינה שהנערה הזו, שנשלחה מסוריה, תשמש לפיגוע נוסף כמו זו שביצעה, והדגישה כי לאל-חסן מכרים רבים באזורי אסניורט ואסנלר.

 

בנוסף, הדו"ח הביטחוני חשף כי אחלאם אל-באשיר הסורי פתח עבורה חשבון מזויף באפליקציית פייסבוק בשם "סמרה סאלח" ושם בו את מספרי הטלפון הניידים שלה.

לגבי שאר פרטי המבצע אמרה אל-בשיר: (אלחאג'י ובילאל חסן) הכריחו אותה לבצע את המבצע, אחרת אחיה ואחותה ייפגעו, אז היא נאותה להם והלכה לאזור טקסים מספר פעמים לאחר בקשתו של בילאל, ששאל אותה אם יש הרבה שוטרים באזור.

היא ציינה שאל-חאג'י ביקש ממנה לצלם סרטון של זירת הפיצוץ, וביום הפיגוע נתן לה בילאל "גלולת אומץ", והדגיש שיהיה לה יותר נוח, ואז הוא הושיט לה את התיק שנשא, ובו שקיות מזון, צ'יפס ועוגה, ובתחתיתה מטעני חבלה.

 

קרדיט: אוריינט ניוז