אוקראינה חושפת אבדותיה לאחר 300 ימי הפצצה רוסית

שלטונות אוקראינה חשפו שלשום את שיעורי האבידות וההרס לאחר 300 ימים של הפצצות רוסיות מתמשכות על המדינה, בעוד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודה במצב הקשה באזורים שרוסיה סיפחה לשליטתה.

רוסיה שיגרה 4,700 טילים לעבר אוקראינה, וגרמה ל-16,000 שריפות, ו-97% מהמטרות שכוחותיה של מוסקבה תקפו היו "אזרחיות", לפי משרד החוץ האוקראיני.

ההפצצה הרוסית גרמה להרס של 1,132 אתרי תרבות, 2,556 מוסדות חינוך, 114 מתקני בריאות שנהרסו או ניזוקו כתוצאה מההפצצה, ושלטונות אוקראינה תעדו 54,898 פשעים של "מלחמה ותוקפנות".

התקיפות, שלטענת אוקראינה כוונו בבירור נגד אזרחים, ניתקו שוב ושוב את אספקת החשמל והמים בשטח אוקראינה על רקע הטמפרטורות הקפואות, כך דיווחה סוכנות רויטרס.

הבנק העולמי תומך באוקראינה

ביום שלישי הודיע ​​הבנק העולמי כי יעניק לאוקראינה 610 מיליון דולר נוספים כדי לאפשר לה, "לספק את הצרכים הדחופים ביותר" בתחום הבריאות.

תמיכה זו, המתבטאת בשתי הלוואות מהבנק הבינלאומי לשיקום ופיתוח, המהווה חלק מקבוצת הבנק העולמי, בערבות בריטניה, עד לתקרה של 500 מיליון דולר.

מימון חדש זה מאפשר לכסות את הוצאות ממשלת אוקראינה בתחום הבריאות והסיוע למשפחות, כמו גם תשלום משכורות עובדי המדינה והבטחת פעולתם של המינהלים הציבוריים, לפי "Agence France Presse".

זה מעלה את שווי ההלואות והמענקים של הבנק העולמי לאוקראינה ל-18 מיליארד דולר מאז תחילת הסכסוך, בידיעה ש-15 מיליארד מהם שולמו עד כה.

הבנק העולמי מעריך שכמות המקבילה ל-5.5% ממתקני הבריאות באוקראינה נהרסו או ניזוקו מאז תחילת המלחמה.

מאז תחילת הסכסוך קיבלה המדינה תמיכה כספית וצבאית משמעותית מהקהילה הבינלאומית, בעיקר מארה"ב.

מדינות התורמות שנפגשו בפריז בתחילת השבוע שעבר הסכימו לתת יותר ממיליארד יורו לאוקראינה כדי לתמוך באזרחיה במהלך החורף, בזמן שהתקפות רוסיות מכוונות לתשתיות אנרגיה.

מצב "קשה מאוד"

במלאת 300 יום לפלישה הרוסית לאוקראינה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לשירותי הביטחון הפדרליים להגביר את המעקב אחר החברה הרוסית וגבולות רוסיה כדי למנוע "הופעת איומים חדשים" מחו"ל או בוגדים מבפנים, לפי רויטרס.

פוטין אמר לשירותי הביטחון של רוסיה שהם צריכים לשפר את עבודתם באופן דרמטי, באחת ההודאות הפומביות הברורות ביותר שלו עד כה שהפלישה שהוא פתח לפני כמעט 10 חודשים לא התנהלה לפי התוכנית.

נאומו של פוטין הגיע בעקבות ביקור אצל בעלת ברית , בלארוס, מה שעורר חשש, שהוכחש על ידי הקרמלין, כי מינסק תוכל לעזור לרוסיה לפתוח חזית חדשה של פלישה נגד אוקראינה.

בניגוד למה שהוכרז בערוצים הרשמיים לפיה הפלישה הרוסית לאוקראינה מתנהלת בצורה חלקה, הודה פוטין בקיומן של בעיות חמורות באזורים שמוסקבה הכריזה על סיפוחם החד-צדדי מאוקראינה בספטמבר, והורה למשרד הביטחון הפדרלי להבטיח את שלומם של המתגוררים שם.

"המצב ברפובליקות העממיות של דונייצק ולוהנסק באזורי חרסון וזפוריז'יה קשה מאוד", אמר פוטין בפניית וידאו לאנשי הביטחון, שתורגמה על ידי רויטרס.

מאוחר יותר הוצגו צילומים של פוטין מעניק מדליות למנהיגי ארבעת האזורים שמונו על ידי רוסיה בטקס משודר בקרמלין.

הודעתו של פוטין על סיפוח חלקים מאוקראינה, צעד שאוקראינה ובעלות בריתה המערביות תיארו כבלתי חוקיות, באה כחלק ממאמציו לשנות את המצב לאחר סדרה של תבוסות בשדה הקרב, לפי רויטרס.

אבל בחודש שלאחר מכן, נסוגו הכוחות הרוסיים מחרסון, אחד האזורים שסיפחה לאחרונה מאוקראינה, כשלא הצליחו להשתלט על שטחים חדשים תוך המשך הפצצת מתקני אנרגיה באוקראינה, מהלך שנועד להחליש את הצבא.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, מצדו, ביקר, ביום שלישי, בבחמוט, העיר שכוחות רוסים מנסים לשלוט בה במשך חודשים והיא כיום האזור החם ביותר בקו החזית במזרח המדינה, ותיאר את העיר ההרוסה בעקבות המלחמה כ"מבצר" החזית באוקראינה, לפי סוכנות הידיעות הצרפתית.

בתיעוד וידאו נראה זלנסקי מבקר בעיר, ביום שלישי, לבוש במדי צבא ומחלק מדליות לחיילים, תוך מחיאות כפיים.

"החזית המזרחית חזקה, בחמוט נמצאת במצב של לחימה ואנו בעיצומם של קרבות עזים ומשלמים מחיר של חיים רבים, כל החופש שלנו מוגן כאן", כתב זלנסקי בטלגרם.

אחד הקרבות הקשים ביותר של השבועות האחרונים התרחש סביב העיר בחמוט, במזרח אוקראינה.

תמונה

קרדיט: רשת אלחורה  קרדיט לתמונה: רשת סקיי ניוז