משטרת המוסר שפעולותיה הבעירו את ההפגנות ברחבי איראן – נסגרה

התובע הכללי של  איראן , מוחמד ג'עפר מונטזרי, אישר בערב שבת כי " משטרת המוסר " נסגרה בעקבות ההפגנות האחרונות במדינה מאז מותה של מהסא אמיני – כך על פי הצהרותיו, שדווחו בתקשורת האיראנית , כולל סוכנות "מהר", המקורבת לרשויות.

אבל מונטאזרי הבהיר כי סגירת " משטרת המוסר ", או מה שהרשויות מכנות "סיירת האוריינטציה", הגיעה בהחלטת ​​הגוף שהקים אותה, ולא באמצעות מערכת המשפט האיראנית .

לדבריו, "לסיירת Tawjihi אין שום קשר למערכת המשפט. היא נסגרה מאותו מקום בו היא הוקמה. אבל כמובן, מערכת המשפט ממשיכה לעקוב אחר ההתנהגות ברמת הקהילה", מבלי לציין מי הגורם הרשמי האחראי על סגירת הסיורים הללו.

לדבריו, "בתור היועץ המשפטי של המדינה, אני מבטיח את ההבטחה הזו לעם, שלא נהיה אדישים לנושאים המרכזיים, ולגורמים להתפרעויות האחרונות".

החלטות אלו מגיעות בסקירת הרשויות על הסיבות להפגנות המתמשכות והסלמת המצב במדינה מאז מותה של מהסא אמיני ב-16 בספטמבר, לאחר שנעצרה למשך שלושה ימים על ידי " משטרת המוסר " בטענה של "לבושה לא הולם". 

إثر الاحتجاجات الشعبية.. إيران تتخذ اجراءً جديداً بشأن "شرطة الأخلاق"

הודאה בכ-200 הרוגים בלבד

המועצה האיראנית לביטחון לאומי הודתה בכך ש-200 בני אדם, כולל אנשי כוחות הביטחון, מתו במהלך המהומות, מספר נמוך בהרבה ממה שדווח על ידי האו"ם וארגוני זכויות האדם .

האו"ם אומר שבמחאות נהרגו יותר מ-300 בני אדם; בגלל שימוש השלטונות בכוח מופרז, ושימוש בכדורים חיים נגד מפגינים.

ג'ווד רהמן, מומחה עצמאי לאיראן שמינה האו"ם , אמר ביום שלישי כי יותר מ-300 בני אדם מתו בהפגנות, כולל יותר מ-40 ילדים.

סוכנות הידיעות של פעילי זכויות האדם (הראנה) דיווחה כי נכון ליום שישי נהרגו 469 מפגינים, בהם 64 קטינים וכי 61 איש מקרב כוחות הביטחון הממשלתיים מתו גם הם. ככל הנראה נעצרו עד כה  18,210 מפגינים.

הריסת בית המטפסת "ריקבי"

בזמן שפעילים הפיצו קטע וידאו ברשתות החברתיות, בו נראים הרשויות הורסים את בית משפחתה של המטפסת, אלנז ריקאבי, שעורר סערה לאחר שהשתתפה בתחרות בינלאומית באוקטובר האחרון בדרום קוריאה מבלי ללבוש כיסוי ראש.

בשבת, כלי תקשורת במדינה ציטטו את ראש מערכת המשפט במחוז זנג'אן שבצפון-מערב המדינה שאמר כי פסק הדין להריסת הבתים ניתן לפני ארבעה חודשים, משום שהמשפחה לא קיבלה היתר בנייה.