דלק איראני הגיע ללבנון: מכליות עוגנות בלב ים ממתינות לאישורים כספיים

אוסקר יאמין, יו"ר מועצת המנהלים של חברות  "קורל" ו"גז נוזלי", אישר לאתר החדשות – "לבנון אלכביר" כי יש "שתי מכליות סולר ליד החוף, הראשונה שייכת לנו והשנייה לחברת יוניטרמינל, המכילה 80 מיליון ליטר מזוט, וספינה שייכת לנו עמוסה ב-40 מיליון ליטר נפט". לא נוכל לפרוק בנזין לפני שנסכם על המחיר החדש שהממשלה המרכזית אמורה לסכם איתנו תוך הסכמה עם משרד אנרגיה, ועדיין לא קיבלנו אישור, אפילו בעל פה, לכך".

לדבריו, "מלאי הדלק הקיים במדינה עומד להסתיים בעוד מספר ימים, והם צריכים לפתור במהירות את העניין לגבי המכליות שכאן, כי הם יודעים שיש לנו יכולת תפעולית ואספקה ​​גבוהה של עד 20 מיליון ליטר ליום, שזו הכמות המספיקה כדי לכסות את כל שוק הצריכה".

בנוסף, לאתר "לבנון אלכביר" נודע ממקורות פרטיים כי חיזבאללה החל ,למעשה, להכניס ללבנון בנזין וסולר מיובאים לאחר הגעת מכלית הנפט האיראנית לבית הזיקוק בניאס בסוריה.

ההובלה נעשית דרך היבשה ללבנון באמצעות מכליות דלק, ומפורקות בתחנות "אמנה" המסונפות לחיזבאללה. המחיר של ליטר דיזל ינוע בין 55,000 ל-65,000 פאונד לבנוני.

על פי מידע שהגיע לרשת  MTV הלבנונית  החל חיזבאללה להכין את התחנות על ידי איסוף מידע לשרטוט מפת חלוקת הדלק. המסלול הצפוי הוא בניאס – חומס – הרמל – ביירות, כדי להימנע מכבישי עכאר והצפון בשל רגישות המצב.