הצי האמריקני יירט ספינה שהבריחה תחמושת ודלק לטילים מאיראן לתימן

הצי החמישי של חיל הים האמריקני דיווח ביום שבת כי יירט ב-1 לדצמבר ספינת דיג שהבריחה "יותר מ-50 טון תחמושת, שסתומים ודלק לטילים" במפרץ עומאן בנתיב ימי מאיראן לתימן.

"אנשי חיל הים שפעלו מבסיס הצי לואיס פ. פולר (ESP-3) גילו את המטען הבלתי חוקי במהלך תהליך אימות הדגל, מסמן את התפיסה השנייה בגודלה של נשק בלתי חוקי על ידי הצי החמישי של ארה"ב תוך חודש".

ביולי האחרון הודיע ​​הצי הבריטי על תפיסת נשק איראני מוקדם יותר השנה, כולל טילי קרקע-אוויר ומנועים לטילי שיוט, על סירות הברחה מהירות במים בינלאומיים מדרום לאיראן.

כמו כן, בדצמבר האחרון תפס חיל הים האמריקני במימי המפרץ משלוח נשק על סיפון ספינת דיג שמקורה מאיראן, ועל פי ההערכות היא הייתה בדרכה למורדים החות'ים בתימן.

 

דו"ח סודי של האו"ם בשנה שעברה, שהוכן על ידי פאנל מומחים של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא תימן, הגיע למסקנה שנמל איראני הוא ככל הנראה המקור לאלפי כלי נשק שנתפסו על ידי הצי האמריקני בחודשים האחרונים בים הערבי.

הדיווח חשף כי מקורן של סירות הנשק מנמל ג'סק האיראני לחופי ים עומאן, על פי חקירת כמה מצוותי הסירות ונתונים ממכשירי ניווט שנמצאו שם.

ארצות הברית, כמו גם סעודיה, התומכת העיקרית בממשלת תימן הנלחמת במורדים במדינה זו, מאשימות, לא פעם, את איראן בהברחת נשק לחות'ים, דבר שטהרן מכחישה.

מסירת הנשק לחות'ים היא הפרה של  אמברגו הנשק של האו"ם שהוטל על קבוצת המורדים מאז 2015.

מאז אמצע 2014, תימן עדה למלחמה עזה על השלטון בין המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן לבין כוחות הממשלה המוכרים בעולם הנתמכים על ידי קואליציה צבאית בראשות סעודיה מאז תחילת פעילותה במדינה זו ב-2015.

بالصور.. البحرية الأمريكية تعترض سفينة تهرب أسلحة من إيران إلى الحوثيين

קרדיט: מצר אליום