אלאחבאר הלבנוני: כך מגייס המוסד סוכנים משורות חיזבאללה

*- גיוס חובק עולם של פעילי חיזבאללה לשורות המוסד    *- המוסד גייס מפקד שטח של חיזבאללה שלחם בסוריה באמצעות "סחיטה מינית"

 

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המקורב לחיזבאללה, חשף כי שירות הביון הישראלי, המוסד, הצליח לחדור לשורות הארגון , ללכוד מפקד שטח שלחם בסוריה ולגייסו לשורותיו.

העיתון דיווח כי סוכן מוסד שכינה עצמו "חאג' סלים" הצליח להפיל ברשתו מפקד שטח ב"חיזבאללה" בשם "חוסיין" כשפגש אותו בטנזניה לפני מספר שנים, ונתן לו לחשוב שגם הוא היה מפקד בחיזבאללה, לפני שנפצע, ונסע לטיפול בצרפת.

העיתון מתאר את "חאג' סלים" כך: "הוא בשנות השישים לחייו ,שיער אפור מכסה את שערו העבה, עונד טבעת בידו הימנית, ועונד שרשרת כסף עליה תלויה אבן יקרה וכתוב בה ביטוי דתי. הוא מתפלל בזמן, ולפעמים מוביל את התפילה".

הוא אמר לחוסיין כי הוא "לחם בשורות חיזבאללה שנים רבות לפני שנפצע, מה שאילץ אותו לנסוע לטיפול בצרפת, שם התחתן עם צרפתייה ולאחר מכן עבד ביבוא ויצוא".

לגבי חוסיין, העיתון אמר שהוא "אוהד את תנועת ההתנגדות, ונמצא בקשר ישיר עם חיזבאללה", שכן הצטרף אליה ולחם בשורותיה בין 2011 ל-2020, ואביו נהרג בסוריה. ושניים מדודיו נהרגו בשורות חיזבאללה, בנוסף לכך שחתנו, דודיו ורובם המכריע של הסובבים אותו או נאמנים למפלגה או תומכים בה.

موقع ستيب نيوز | صحيفة تكشف عن جاسوس سوري يعمل لصالح الموساد وإخوته ضبّاط بقوات النظام

קרדיט: סטפ ניוז

 

תחילת הסיפור

חוסיין אמר כי לאחר פרישתו מחיזבאללה ב-2020, הוא נסע לאבידג'אן לעבוד במפעל פלסטיק, ואחרי כמה חודשים הגיע לטורקיה לטיול.

וכשהיה בכיכר טקסים באיסטנבול, התיישבה לידו צעירה שהיופי שלה משך את תשומת לבו מה עוד כששמע שהיא מדברת ערבית.

ואחרי שהחליף מספרי טלפון עם הבחורה בשם חביבה, וכן שוחחו באמצעות אפליקציית הוואטסאפ, הקשר ביניהם התפתח לידידות ולאחר מכן לקשר רגשי.

חביבה עזרה לחוסיין לחפש עבודה, לפני שהסכים לנסוע איתה למקדוניה לעבוד בחנות מתוקים שבבעלותה שם, ומשם נסע לטיול לבלגיה, אחר כך לטורקיה ולטנזניה.

לפי העיתון, החוקרים בלבנון התפלאו שהוא בא לבקר בלבנון פעמיים , ונשא עמו בפעם הראשונה 5,000 דולר ובפעם השנייה 10,000 דולר, למרות שלא עבד זמן רב.

החוקרים גם לא היו משוכנעים מהדיווח שלו שהוא פגש את חברתו במקרה בכיכר טקסים ובמהירות התפתח הקשר ביניהם עד כדי הסכמתו לנסוע איתה לארצה.

לאחר מכן, מספרים בעיתון, הודה חוסיין כי חביבה ככל הנראה סוכנת במוסד, וסיפר לחוקרים כי לאחר שנסע לאבידג'אן כתב בעמוד קבוצתי בפייסבוק השייך לקהילה הלבנונית באבידג'אן כי הוא מחפש עבודה.

לאחר מכן פנה אליו אדם דרך הפייסבוק, ואמר לו שהוא מתקשר מאדם בשם חג' סלים, שהיה חבר של אביו, ושהוא רוצה לעזור לו.

לאחר מכן, חאג' סלים יצר קשר עם חוסיין ושלח לו סכום כסף והציע לו לנסוע לטנזניה לעבוד במפעל קקאו בתחילת 2021.

בטנזניה הוא הכיר את חאג' סלים חוסיין, שהציע לו לעבור לטורקיה כדי לפגוש את בתו של חברו ולעבוד במפעל ממתקים שבבעלותה במקדוניה.

ما لا تعرفه عن وكالة الموساد الإسرائيلي... قصص سرية وعوالم خفية - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

 

האבולוציה של מערכת היחסים

ואכן, הפגישה התקיימה בין חוסיין לחביבה בטורקיה, כך שהיחסים ביניהם התפתחו לאהבה, ובינתיים "חאג' סלים" ביקר את חוסיין מעת לעת ונתן לו סכומי כסף באמתלה שהוא עוזר לו, שכן הוא היה בנו של חברו.

לאחר שובו של חוסיין למקדוניה, "חאג' סלים" ביקש ממנו לפגוש אותו בבלגיה ואמר לו שמישהו יבוא לקחת אותו, ואמר לו לא להתלונן על אמצעי האבטחה שיהיו בזמן המפגש.

בבלגיה קיבל אותו "חאג' סלים"  ואמר: "אתה בזרועות המוסד הישראלי". הוא הראה לו סרטונים מיניים שלו עם אהובתו בטורקיה, מקדוניה ובבריסל, ואיים עליו שיפרסם אותם. ויחשוף את משפחתו לשערורייה. הוא גם העביר אותו חקירה מפורטת על הקריירה הצבאית שלו בחיזבאללה מאז השתייכותו ל"צופי האימאם אל-מהדי", והקורסים התרבותיים והצבאיים שעבר עד שהפך רשמית לחלק מכוחות חיזבאללה. החל משנת 2011.

חוסיין אמר לחאג' סלים כי לחם בסוריה, וכי רוב המשימות שהוטלו עליו היו בתוך שטח סוריה, במיוחד באלקוסייר, ריבלה ורמדיה, והדגיש כי השתתף בקרבות אלקוסייר, ריבלה, טל מנדו, קלמון , חלב, פלמירה, זבדאני וחומס.

 

מעצרו של חוסיין

העיתון מסר כי חשדות אפפו אותו לאחר שתושבי עיירתו ע'סאני הבחינו בשיפור יוצא דופן בתנאי חייו, בעקבות נסיעותיו התכופות לחו"ל בין 2020 ל-2022, למדינות שאישרו למודיעין הישראלי לגייס ולהכשיר את סוכניהן בתחומם.

לאחר מכן, ענף ביטחון השדה בעירו, אל-ע'סניה, עצר אותו על סמך מידע שהגיע מהתובע הציבורי, ע'סאן אויידאת.

حزب الله > يستهدف رئيس الموساد (الاستخبارات الخارجيّة) – الضاد برس

קרדיט: אלנידאא פוסט