אסטרואיד בקוטר מטר התנגש בכדור הארץ מעל שמי קנדה

ביום שבת חשף המרכז הבינלאומי לאסטרונומיה גילוי של עצם חלל קטן (אסטרואיד) שהתנגש בכדור הארץ מעל שטח קנדה, בשעה 8:26 GMT. 

המרכז ציין כי מצפה כוכבים אסטרונומי במדינת "יוטה" האמריקאית הצליח, ביום שבת, לזהות את עצם החלל לפני שהתנגש בכדור הארץ, ותיאר אותו כ"נע במהירות".

המרכז הראה קטע וידאו שלדבריו הוא מ"אונטריו" ברגע שבו הכדור נכנס לאטמוספירה ונשרף, וציין כי הבדיקות הראשוניות מצביעות על כך שקוטרו כמטר אחד, ושרידים ממנו עשויים להגיע לכדור הארץ.

חפץ חלל נראה, נכנס לכדור הארץ ובוער באטמוספירה, מהעיר "ווינדזור" במדינת "קונטיקט" במזרח ארצות הברית ועדי ראייה בעיר "ברנטפורד" במחוז "אונטריו" בקנדה אמרו שהם שמעו קול פיצוץ.

המידע הגיע בציוץ בעמוד המרכז באתר הרשת החברתית, טוויטר: "דחוף: גילוי של חפץ חלל קטן אתמול בלילה", "הוא נקרא C8FF042, והוא צפוי להתנגש בכדור הארץ בקרוב בשעה 08: 26:54 GMT", ו"נקודת ההתנגשות הצפויה היא ברנטפורד, אונטריו, קנדה.

המרכז הוסיף  בסדרת ציוצים כי חפץ החלל "ככל הנראה לא יגרום נזק ממשי", מבלי לספק מידע נוסף, והשלים בציוץ נפרד: "מצפה אסטרונומי במדינת יוטה בארה"ב מסוגל, זמן קצר לפני , לנטר את העצם הצפוי להתנגש בכדור הארץ".

המרכז מתאר את הגוף כנע במהירות, אך הוא לא היה מסוגל לבצע עליו מדידות אסטרונומיות בגלל שהוא נשחק בעת מגע עם האטמוספירה", וסביר להניח ש"אנשים יראו את הכניסה והבעירה שלו באטמוספירה שבין דטרויט במישיגן לבאפלו במדינת ניו יורק."

קרדיט: לבנט-סוכנויות  קרדיט לתמונה: נאס"א