הצי האמריקני תפס 70 טונות של דלק טילים איראני במפרץ עומאן

בהמשך לפעילותו להפסקת ההברחות האיראניות מעבר לים, הודיע ​​הצי האמריקני כי יירט משלוח איראני ענק של חומרי נפץ שיועד לתימן בשבוע שעבר ,במים הבינלאומיים של מפרץ עומאן.

בהודעה שפרסם חיל הים האמריקאי בחשבון הטוויטר שלו היום, שלישי, נאמר שהם הצליחו לתפוס 70 טונות של דלק טילים בתוך סירה שהפליגה מכיוון איראן לחופי תימן.

עוד הוסיף חיל הים האמריקאי כי הדלק המוברח הזה מספיק לתדלוק 10 טילים בליסטיים. הצי האמריקאי ציין עוד כי נמצאו יותר מ-100 טונות של דשן נפיץ.

הברחת נשק

חיל הים הבהיר עוד כי הספינה וארבעת אנשי הצוות התימנים שלה יורטו בזמן שחצתה מאיראן בנתיב ששימש בעבר להברחת נשק לחות'ים.

בנוסף, הדגישו כי פעולות ההברחה שמבצעת טהראן הן מסוכנות וחסרות אחריות, וכי אספקה, מכירה או הברחה ישירה או עקיפה של נשק למיליציה החות'ית מפרה את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם מס' 2216 ואת החוק הבינלאומי.

מפקד פיקוד מרכז ארה"ב (CENTCOM), גנרל מייקל אריק קורלה, אישר כי ארצו מחויבת ,עם שותפיה, לביטחון ויציבות האזור ולסיכול הזרמת נשק בלתי חוקי ומערער יציבות לאזור מהיבשה, האוויר והים.

ראוי לציין כי בינואר האחרון, הצי החמישי של ארה"ב לכד 40 טונות של דשן נפץ "אוריאה" כאשר משחתת הטילים המונחים (USS Cole (DDG  וספינת החוף USS Chinook (PC 9) יירטו ספינת דיג נוספת במפרץ עומאן, שניסתה להבריח מטען זה לתימן.

טהראן מנסה לעתים קרובות להבריח נשק למיליציה החות'ית, שבה היא תומכת ביבשה ובים, בעוד הכוחות המשותפים (אמריקאים וערבים) מתעמתים עם הניסיונות שמאריכים את הסכסוך בתימן.

תמונה

קרדיט: אלערביה         קרדיט לתמונה: חיל הים האמריקאי