במהלך משחקי נבחרת איראן במונדיאל בקטאר יקראו בדקה ה-22 "מהסה אמיני"

מספר פעילי זכויות אדם קראו לאוהדי הכדורגל לקרוא את שמה של הצעירה האיראנית המנוחה "מהאסה אמיני" במהלך משחקי נבחרת איראן במונדיאל הקרוב בקטאר.

أوكرانيا تطالب باستبعاد إيران من مونديال قطر - CNN Arabic

 

הפעילה הפמיניסטית נגין שיראגאי, בציוץ ביום חמישי שעבר, קראה לאוהדי הכדורגל לקרוא בדקה העשרים ושתיים את השם "מהסה אמיני", "בהתייחסות לגילה של אמיני בזמן מותה" ,של כל משחק שהנבחרת האיראנית תשחק במונדיאל בקטאר.

היא קראה לפעילה האיראנית, "מסיח אלינז'אד" להשתתף במחווה הזאת, וכתבה לה בציוץ: "עזרי לנו להנציח את זכרה של מהסה אמיני ולהילחם במשטר האכזרי הזה".

הקמפיין שפתחו שלטונות איראן נגד המפגינים הביא להרג של לפחות 304 בני אדם, בהם 41 ילדים ו-24 נשים, לפי הנתונים הסטטיסטיים של ארגון זכויות האדם באיראן.

ספורטאים איראנים רבים הביעו את הזדהותם עם ההפגנות העממיות המתמשכות, וחשפו רבים מהם לבעיות מול הרשויות במדינה שם נעצר שחקן הכדורגל לשעבר "חוסיין מאחי" בסוף ספטמבר האחרון לאחר פרסום בו תמך בהפגנות המתמשכות.

נבחרת איראן, למעט שני שחקנים בלבד, סירבה לשיר את ההמנון הלאומי במהלך משחק ידידות מול ניקרגואה בטהראן.

נבחרת איראן תפתח את קמפיין המונדיאל שלה בקטאר מול אנגליה ב-21 לחודש, ובעשרים וחמישה תיפגש עם וויילס, ותסיים את משחקי הבית שלה בסיבוב הראשון ב-29 בנובמבר במשחק עם ארצות הברית במשחק שיישא יותר עוינות פוליטית מאשר ספורט.

קרדיט: רשת עין הפרת  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות