ארה"ב מזהירה את סוריה שלא להוציא לפועל אופנסיבה נרחבת נגד הדרום

ארה"ב הזהירה את משטר אסד כי היא תנקוט בצעדים נחושים בתגובה  על הפרות הפסקת האש וכי היא מודאגת מהדיווחים על מבצע צבאי גדול המשמש ובא באזורים בדרום סוריה שהוסכם עליהם שהם "אזורים מופחתי מתיחות" ובעקבות תנועות אינטנסיביות של יחידות צבאיות סוריות לכיוון מחוז דרעא בדרום המדינה.

דוברת מחלקת המדינה האמריקאית  אמרה אתמול כי ארה"ב תנקוט בפעולה מתאימה בתגובה להפרות משטר אסד באזור מופחת מתיחות ולא להתגרות ברוסיה ובירדן בהרחבת אזורי העימות -כך מדווחת סוכנות רויטרס.

סוכנויות תקשורת סוריות ,המקורבות למשטר מדווחות ביומיים האחרונים על תזוזת כוחות מיליציה סוריות לקראת מתקפה צבאית וזאת לאחר סיום השתלטותם על האזורים מדרום לדמשק ודחיקת כוחות דאעש משם.

מטוסי חיל האוויר הסורי פזרו בימים האחרונים כרוזים מעל אזורים הנתונים לשליטת כוחות צבא סוריה החופשי הקוראים להם להניח את נשקם.

הערות ברקע הידיעה:

*- כדאי לשים לב למילים בהודעת משרד החוץ האמריקאי המכוונים לרוסיה לאמור רוסיה בעצמה חתומה על הסכם הפסקת האש בדרום סוריה ולא יתכן מצב שהיא מסייעת כרגע למשטר הסורי להפר אותו.

*- ארה"ב יותר מרומזת שהיא לא תשב בחיבוק ידיים נוכח הפרת רוסיה הסכם חתום איתה ועם ירדן וכי היא תתערב,באמצעות כוחות הברית בראשותה לסכל כל הפרה סורית.

*- ארה"ב למעשה משווה את מעמד אזורי דרום סוריה ולמעמד אזור מעבר הגבול הסורי-עירק בדרום מזרח המדינה-מעבר אלתנף ,שם ארה"ב לא מאפשרת לכל כוח סורי או אירני להתקרב לתחום ה-55 ק"מ מהאתר.ארה"ב כבר תקפה מספר פעמים בעוצמה רבה כוחות שהחליטו לבדוק את נחישותם.

כתיבת תגובה