הטיל הבליסטי האיראני זולפיקאר לטווח של 700 ק"מ בדרכו לרוסיה?

כלי תקשורת אמריקנים טוענים כי רוסיה עשויה לרכוש בקרוב טילים בליסטיים נוספים מדגם זולפיקאר ,עם טווח של 700 ק"מ, מאיראן כדי להשלים את ארסנל הטילים שלה. גם מוסקבה וגם טהראן מכחישים זאת.

הוושינגטון פוסט, שציטט מקורות עלומים, אמר כי איראן עשויה לשגר משלוח טילים בליסטיים קצרי טווח מדגמי פתח-110 וזולפיקאר לרוסיה. טווח הטילים הללו הוא 300 ק"מ ו-700 ק"מ, בהתאמה.

העיתון האמריקני ציין כי במקרה של משלוח כזה, זאת תהיה קבוצת הטילים הראשונה המיוצאת לרוסיה מאז תחילת הסכסוך באוקראינה. יחד עם המל"טים האירניים שאהד, נעשה שימוש בטילים הנ"ל בשדות הקרב של סוריה, לבנון ותימן. המילה האיראנית "זולפיקאר" פירושה "להב חד" והיא טיל בליסטי מונע בדלק מוצק לטווח קצר.

הטיל הוא העתק של טיל ה"פתח" שעליו הכריזה איראן בשנת 2016. לטיל זה טווח של 700 קילומטרים ודיוק של 50-70 מטרים מהמטרה המיועדת. למרות הצורה והגודל של טיל ה"פתח 110", ל-Zulfiqar יש מערכת ניווט חדשה לחלוטין.

טילי זולפיקאר משתמשים בראשי נפץ עתירי נפץ או פגזי מצרר בעלי משקל מקסימלי של 450 ק"ג. למרות שהמערב ואוקראינה האשימו שוב ושוב את איראן באספקת נשק לרוסיה במהלך הסכסוך באוקראינה, מוסקבה וטהראן הכחישו זאת.

"שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, הדגיש כי טהראן לא סיפקה ולא תספק כל נשק שישמש בסכסוך באוקראינה", נכתב בהודעה.

שר החוץ האיראני אמיר עבדולהיאן אמר: "אנו מאמינים שאספקת נשק לצדדים המעורבים תאריך את הסכסוך. איראן רואה בסכסוכים באוקראינה או באפגניסטן, בסוריה ובתימן כשגויים".

עיניים לדימונה.. האם הציר האיראני מכוון לכור הישראלי?

קרדיט: דפנס ערביכ