דיווח: רוסיה מנסה לגייס אנשי קומנדו אפגניים שאומנו ע"י ארצות הברית

בדיווח,  המגזין האמריקני Foreign Policy כתב היום, רביעי, כי רוסיה "עוקבת אחרי כוחות שאומנו על ידי ארצות הברית באפגניסטן ומבקשת לגייס אותם להילחם באוקראינה".

רוסיה מנסה לגייס כוחות אפגנים

"רוסיה מנסה כעת לגייס אנשי קומנדו מאפגניסטן", צוטט המגזין גורמים לשעבר ואנשי קומנדו.

גורם ביטחוני בכיר לשעבר באפגניסטן, שלא הוזכר בשמו על ידי המגזין, אמר שהשילוב של אותם כוחות אפגנים בצבא הרוסי באוקראינה יכול להיות " פקטור משנה מערכה". 

בנוסף, הסביר קצין הקומנדו האפגני כי "קבוצת וגנר הרוסית עמדה מאחורי מסע הגיוס".

המקור הוסיף: "האנשים שמגייסים הם קבוצת וגנר, וזו לא הנחה, זו עובדה ידועה, ועדיף שבנות הברית המערביות ישתמשו באותם כוחות אפגנים כדי להילחם לצד האוקראינים".

והוא הוסיף: "האפגנים לא רוצים להילחם למען הרוסים, הרוסים הם האויב".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התמודד עם ביקורת חוזרת ונשנית על הנסיגה הנמהרת של חייליו מאפגניסטן לאחר שנים של לחימה במדינה.

רוסיה פונה לכוחות האפגניים

לפי Foreign Policy, חלק ממפקדי הקומנדו האפגניים דיווחו שפנו אליהם באמצעות WhatsApp ואפליקציית המסרים Signal, ושם קיבלו הצעות להילחם עבור רוסיה.

הוא גם ציטט מקור צבאי אחר, שאמר: "הסיבה שהצעות כאלה אטרקטיביות, למרות שפיכות הדמים ההיסטורית הרעה בין אפגניסטן לרוסיה, היא שלאפגנים אין מדינה, אין עבודה, אין עתיד ולכן אין להם מה להפסיד".

הוא המשיך, "זה לא קשה, הלוחמים האפגנים מוכנים לעבוד עבור 3 עד 4 דולר ליום בפקיסטן או באיראן או תמורת 10 דולר ליום בטורקיה, ואם שכירי חרב ואגנר או כל שירות ביון אחר יגיעו עם הצעה של 1,000 דולר הם יקבלו אותה."

ראוי לציין שברית המועצות (לשעבר) ביצעה פשעי מלחמה והתקפות נגד אזרחים במהלך 9 שנות המלחמה הסובייטית באפגניסטן במהלך שנות ה-80.

מייסד וגנר מתעמת עם פוטין

בהתפתחות קשורה, העיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" אמר ביום שלישי כי יבגני פריגוז'ין, מייסד מיליציית שכירי החרב הרוסים של וגנר, התעמת לאחרונה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על כישלונות צבאו במלחמת אוקראינה.

העיתון ציטט גורמים אמריקאים עלומי שם שאמרו כי "הביקורת של פריג'ין מאשרת את מה שהוא הצהיר בפומבי במשך שבועות, אבל החשיפה שהוא לא נרתע מעימות עם פוטין תוך הטחת ביקורת קשה על הביצועים הצבאיים הרוסים , היא אינדיקציה להשפעתו הגוברת של פריג'ין, לאור מלחמת מוסקבה המקרטעת".

העיתון חשף בעבר כי אחד המשפיעים הרוסים עימת את פוטין באופן אישי עם כישלונות המלחמה, אך לא הזכיר את שמו, וקבע כי דיאלוג זה נחשב מספיק חשוב כדי להתווסף לתדרוך המודיעין היומי שסופק לנשיא ביידן.

חוסר שביעות רצונו של פריגוז'ין ממשרד ההגנה הרוסי, והמתח הגובר ביחסיו עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, היו גם נושאים בתוך דו"ח מודיעין אמריקאי נפרד, שהופץ לגורמים רשמיים בוושינגטון, על פי אנשים שמכירים אותו.

לפי הדיווח האמריקני, פריגוז'ין אמר כי משרד ההגנה הרוסי "סומך יותר מדי על ואגנר, ואינו נותן לחברה שלו מספיק כספים ומשאבים כדי לבצע את משימתו במלחמה".

מקורות: רוסיה הגישה הצעה מפתה לכוחות שאומנו על ידי ארצות הברית של אמריקה

קרדיט: סטפ ניוז