הקשר בין רחצה למועדי אכילה: המלצת מומחים

גוף האדם פועל בדרכים מורכבות מאוד וכמה הרגלי מקלחת, עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מחזור הדם או הבריאות הכללית, אמרה הדיאטנית ד"ר גארימה רויאל לעיתון "אינדיאן אקספרס".

ד"ר דימפל גנגדה גם פרסם לאחרונה סרטון באינסטגרם, והדגיש את הצורך לזכור 3 הרגלים לפני מקלחת, כדלקמן:

1. שתו כוס מים לפני המקלחת:

המומחה Gangda מבטיח שכוס מים חמימים או בטמפרטורת החדר לפני המקלחת יכול לתרום להורדת בעיות הקשורות ללחץ הדם בגוף, וקובע כי "שתיית מים חמים מחממת את הגוף מבפנים", מה שמוביל להרחבת כלי דם, המאפשרים ליותר דם לזרום בגוף ,דבר מביא להתרחבות דומה של זרימת הדם על פני העור.

2. התקלח לפני האוכל:

ד"ר גנדה מראה שרחצה מפחיתה את האנרגיה החמה בקיבה ובמעיים, התורמת לעיכול, ספיגה והטמעה של חומרי הזנה.

כאשר אוכלים ארוחה מלאה, הגוף דוחף דם למערכת העיכול כדי לסייע בתהליך העיכול, אך המקלחת מסיטה את זרימת הדם והאנרגיה מהקיבה ומפנה אותה במקום זאת אל פני העור.

כך הגוף נחשף להורדת טמפרטורה הנובעת מהמים, התורמת להמרצת מערכת החיסון, להרפיית מערכת העצבים ולגירוי בלוטות הזיעה להיפטר מרעלים, ומקלחת לאחר אכילת ארוחה מלאה עלולה לבלבל את הגוף באופן כללי, ויכול לגרום להתכווצויות בבטן.  אם יש לך בעיות עיכול או נפיחות, עדיף להמתין לפחות 30-45 דקות לאחר כל ארוחה לפני שתתקלח.

ד"ר גארימה הסכים, עם אותה דעה, ויעץ שייתכן וזה אידיאלי להתקלח לפחות שעה לאחר הארוחה, או להתקלח לפני האוכל כדי להמריץ את הגוף.

3. רחצה לפני השקיעה:

בהתחשב בעובדה שהגוף מתחיל להתקרר לאחר השקיעה, זה אחד האותות לגוף שהגיע הזמן להאט את הקצב לפני זמן השינה, ומקלחת לפני השינה יכולה לסתום את נקבוביות העור וללכוד את חום הגוף פנימה, ועלולה להוביל לעלייה בטמפרטורת הגוף הפנימית, למעשה, דבר שישבש את האות הזה, שעלול לגרום לנדודי שינה.

עוד מייעץ ד"ר גנדה להקפיד על שימוש במים פושרים מתחת לטמפרטורת הגוף בעת הרחצה , דבר שיביא לשיפור זרימת הדם. כמו כן מומלץ להשתמש במים בטמפרטורת החדר לשטיפת פנים, וקשישים, חולים וילדים יכולים להשתמש במים מעט יותר חמים.

ד"ר גארימה ציינה כי אמבטיות מים קרים או אמבטיות קרח עושים רק בהזדמנויות ספציפיות כדי להחלים מפציעה, שכן אמבט קר מפחית נפיחות באופן מיידי, תורם להוצאת חומצת חלב מהגוף ומוביל להתכווצות כלי הדם.

 

קרדיט: לבנט-סוכנויות