האו"ם: הצהרות סוריה בנוגע למאגרי הנשק הכימי שלה, לא אמינות בעליל

הנציב העליון לענייני פירוק כימי של האו"ם, איזומי נקאמיטסו, אישרה ביום שלישי, 25 באוקטובר, כי "הפערים, הסתירות והאי-התאמות עדיין קיימים בהצהרות של סוריה לארגון לאיסור נשק כימי על מאגרי הנשק הכימי שלה , ולכן היא לא יכולה להיחשב מדויקת ומלאה".

בתדרוך שלה במהלך ישיבת מועצת הביטחון על סוריה, אמרה נקמיצו, "דעותיהם של חברי מועצת הביטחון בעניין התיק הכימי בסוריה היו חלוקות זה מכבר, וחלקם הביעו את תמיכתם בעבודת הארגון לאיסור כלי נשק כימיים, והדגישו את אמינותו. אחרים מדגישים את הצורך של שני הצדדים להגביר את שיתוף הפעולה הבילטרלי שלהם.

היא הסבירה שהמאמצים של צוות הערכת ההצהרות של OPCW להבהיר את כל הסוגיות הקיימות בנוגע להכרזות הראשוניות של סוריה ואחריהן לא התקדמו מאז התכנסה המועצה האחרונה כדי לדון בנושא זה.

היא ציינה כי הצוות שמעריך את ההצהרה של הארגון לאיסור נשק כימי לא הצליח לקיים את סבב ההתייעצויות העשרים וחמישה עם הרשויות הסוריות בדמשק.

נקמיצו אישרה את מחויבותה של המזכירות הטכנית של הארגון לאיסור נשק כימי להבטיח יישום מלא על ידי סוריה של כל דרישותיה ולסייע לסוריה במילוי התחייבויותיה על פי האמנה, החלטות הארגונים הקובעים מדיניות של הארגון לאיסור נשק כימי והחלטת מועצת הביטחון 2118.

Syria's Assad regime: A history of chemical attacks

קרדיט: בלדי ניוז     קרדיט לתמונה: אנאדולו