"בילד" הגרמני: פוטין מתכנן לדחוף פליטים לעבר האיחוד האירופי דרך פולין

עיתון גרמני חשף תכנית שעליה עובד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לדחוף גל חדש של פליטים לעבר מדינות האיחוד האירופי דרך שטח רוסיה, בדומה למה שעשה עמיתו הבלארוסי אלכסנדר לוקשנקו לפני כשנה, כששלח אלפי פליטים מהמזרח התיכון לכיוון מדינות מערב אירופה.

על פי דיווח שפרסם העיתון הגרמני " בילד" , פוטין עומד ליזום גל חדש של פליטים ולדחוף אותם לעבר אירופה דרך העיר קלינינגרד בין פולין לליטא, שכן שדה התעופה של העיר (חרברובו) כבר נפתח לטיסות מכל רחבי העולם מתחילת אוקטובר, על פי רשות התעופה הרוסית.

העיתון העריך שפתיחת שדה התעופה פירושה מתן אפשרות לטיסות ממדינות "ידידותיות" כמו טורקיה, סוריה ובלארוס לנחות כעת בקלינינגרד, הגובלת בפולין וליטא.

לחץ רוסי על פליטים

מומחה הרוסי במרכז המחקר הפולני "אסטרטגיה ועתיד", מרק בודזיס, אמר כי "רוסיה מכינה כלים רבים שניתן להשתמש בהם נגד האיחוד האירופי".

הוא הסביר כי הצעד הראשון הוא איום הטילים הנוכחי נגד אזרחים אוקראינים, במטרה לעודד גל הגירה חדש מאוקראינה לפולין. "אם נוכל לשגר גל נוסף מקלינינגרד לפולין באותו זמן, רוסיה תוכל להגביר את הלחץ", הוסיף.

"רשות התעופה הרוסית אישרה לקיים טיסות נוספות לקלינינגרד מהמזרח התיכון ואפריקה, כמו אתיופיה או סודן ", אמר מומחה אבטחה פולני ומומחה מאוניברסיטת וורמיה-מזוריה באולשטין, פרופסור קשישטוף אוגוטה.

הוא הוסיף: "קלינינגרד לא יכולה להיות אטרקטיבית לתיירים ממדינות אלו. לכן, אין לי ספק שרוסיה מתכוננת תנועת הגירה חדשה מקלינינגרד לאיחוד האירופי", לפי הדיווח.

כמה ערוכה פולין?

"הגבול בין פולין לקלינינגרד ארוך וקל למעבר, שכן רוב משמר הגבול הפולני מוצב בגבול בלארוס. הגבול עם קלינינגרד פתוח", מזהיר בודהיס.

לדבריו, סביר להניח שרוב הפליטים יגיעו מסוריה וטורקיה, המשמשת מוקד לכל פליטי הים התיכון.

"הגבול הרוסי-פולני הוא מאוד טבעי ופחות מיוער", מתאר פרופסור אוגוטה , ומוסיף: "אנו יכולים להבחין בתנאים טובים להגירה בלתי חוקית משם. הגדר בגבול פולין-רוסי אינה טובה כמו הגדר החדשה בגבול פולין – בלארוס."

מוקדם יותר, דוברת משמר הגבול הפולני, סגן אנה מיכלסקה, אמרה לרשת החדשות הפולנית (WP) כי "כרגע אנחנו לא צופים באירועים של מעבר גבול בלתי חוקי בגבול פולין-רוסיה לאזור קלינינגרד , עם זאת, לאחר שחווינו את משבר ההגירה בגבול עם בלארוס, אנחנו מוכנים לכל התרחישים", כך דיווח העיתון הגרמני.

מקלט

קרדיט : השבועון בילד