רוסיה מרחיבה את השימוש במל"טים איראניים. הערכת המודיעין הבריטי

המודיעין הצבאי הבריטי דיווח ביום שני כי רוסיה ממשיכה להשתמש במל"טים איראניים נגד מטרות ברחבי אוקראינה.

בתדרוך היומי שלו על הפלישה הרוסית לאוקראינה, משרד ההגנה הבריטי העריך כי "רוסיה צפויה לאבד מספר רב של מל"טים מתאבדים איראניים מדגם שאהד-136 כדי לחדור להגנה האווירית האוקראינית ההולכת ונעשית אפקטיבית יותר ויותר".

"סביר להניח שהמל"טים ישמשו כחלופה לכלי נשק מדויקים ארוכי טווח המיוצרים ברוסיה, שהופכים נדירים יותר ויותר", הוסיפו הבריטים.

המודיעין הצבאי הבריטי תיאר את מאמציה של אוקראינה להתמודד עם מל"טי Shahed-136 כ"מוצלחים יותר ויותר".

ביום ראשון נמשכו הפסקות חשמל בקנה מידה גדול באוקראינה כתוצאה מתקיפות חוזרות ונשנות של רוסיה שכוונו לתשתית המדינה עם התקרבות החורף, בעוד רוסיה הודיעה כי השמידה מחסן דלק לתעופה אוקראיני.

רוסיה תקפה מתקני אנרגיה אוקראינים במהלך השבועיים האחרונים, והביאה למוות ופציעות בקרב אזרחים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בהצהרות קודמות שהסתמכותה של רוסיה על מל"טים מתוצרת איראן כדי לתקוף מטרות אוקראיניות חושפת שמוסקבה פושטת רגל הן פוליטית והן צבאית.

הוא רואה בשימוש בנשק איראני הודאה של מוסקבה בכישלונה, למרות שהוציאה רבים ממשאביה הכספיים למימון התעשייה הביטחונית בברית המועצות, ומחוצה לה, במשך עשרות שנים.

איראן מכחישה בתוקף שסיפקה לרוסיה מל"טים לשימוש במלחמת אוקראינה.

האיחוד האירופי אישר סנקציות נגד חברת "שאהד – תעשייה אווירית", המקושרת למשמרות המהפכה החזקים, ושלושה גורמים צבאיים, כולל הגנרל מוחמד חסין באגרי, ראש המטה של ​​הכוחות המזוינים האירניים.

בשבוע שעבר הודיע ​​זלנסקי שצבאו השמיד 233 מל"טים איראניים אלו במהלך החודש החולף.

الخنادق - مسؤولون أميركيون: الطائرات المسيّرة الإيرانية تغير المعادلة  الأمنية

קרדיט : אלחורה ורשתות חברתיות