הידיד הגדול של הרשות והחמאס: משטר אסד עינה למוות 638 פליטים פלסטינים

ארגון זכויות אדם חשף את מספר הפלסטינים שנהרגו בעינויים בבתי הכלא של משטרו של בשאר אל-אסד, מאז פרוץ המהפכה הסורית ב-2011.

קבוצת הפעולה למען פלסטינים בסוריה מסרה כי 638  פליטים פלסטינים עונו למוות בבתי הכלא של המשטר מאז מרץ 2011, כולל 37 נשים, בעוד ש-77 מהם זוהו באמצעות תצלומי קיסר שהודלפו.

הקבוצה הוסיפה כי המודיעין הסורי העביר לעשרות משפחות של קורבנות העינויים את תעודות הזיהוי של בניהם, בעוד צוות המעקב בקבוצת הפעולה תיעד את מותם של יותר מ-50 קורבנות מהמחנות לאחר שבדק את מחלקות הנפטרים.

הקבוצה ציינה שאלפי פליטים פלסטינים, כולל נשים וילדים, הנמצאים כרגע בבתי הכלא בסוריה עדיין לא מטופלים, סובלים מהפרת זכויות חמורות ומתמודדים עם הצורות החמורות ביותר של טיפול בעינויים שיטתיים.

הקבוצה ציטטה עדויות של עצורים המאששות את השיטות האכזריות של כוחות הביטחון של המשטר נגד אסירות בכלל ונשים פלסטיניות בפרט, לרבות מכות חשמל, מכות ללא השארת סימנים, מכות בשוטים ומקלות ברזל, אונס וסוגים אחרים של עינויים.

קבוצת העבודה הדגישה כי מעשים אלו מהוות הפרה ברורה של ההצהרה האוניברסלית בדבר הגנה על נשים וילדים במצבי חירום ובעימות מזוין שהוצאה ב-1974.

סעיף מס' (5) של ההצהרה הנ"ל קובע כי "כל צורות הדיכוי והיחס האכזרי לנשים וילדים, לרבות מאסר ועינויים, נחשבות למעשים פליליים", כך טוענת "קבוצת הפעולה למען פלסטינים בסוריה" – “مجموعة العمل من أجل فلسطينيي سورية”.

Caesar Act: As if it Never Happened - The Syrian Observer

 

קרדיט: זיתון ניוז   קרדיט לתמונה: הקונגרס האמריקאי – חוק קיסר