קצין סורי בכיר שהוברח על ידי המוסד עומד לדין על פשעי מלחמה באוסטריה

הפרקליטות האוסטרית לכלכלה ושחיתות הכינה כתב אישום על פשעי מלחמה בסוריה, נגד קצין צבא המשטר לשעבר, תא"ל חאלד אלחלבי, שהוברח על ידי ה"מוסד" הישראלי מסוריה והשיג מקלט מדיני באוסטריה – כך מדווחת רשת התקשורת " تلفزيون سوريا" .

הנציבות לצדק בינלאומי ואחריות (CIJA) וארגוני זכויות אדם בינלאומיים אחרים מאשימים את אל-חלבי בביצוע פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה בתקופה שבה עמד בראש מוסד ביטחוני בסוריה.

על פי אתר "ישראל דיפנס", צפוי כי מספר רב של אנשים יעידו במהלך המשפט שיחל בקרוב, כאשר ברשימת העדים נכללים ראש המודיעין הנגדי האוסטרי לשעבר, ברנהרד ביכר, וראש האגף הנוכחי של המשרד הפדרלי להגנה על החוקה וללוחמה בטרור, פיטר גרידלינג, בנוסף לאזרחים אוסטריים ומומחי מודיעין.

תא"ל חאלד אלחלבי בא מהעיר א-סויידה, וכיהן כראש "הסוכנות לביטחון המדינה", המזוהה עם המשטר הסורי בעיר א-רקה משנת 2009 ועד שברח מא-רקה במרץ 2013, לפי הטענה שלו.

אלחלבי נסע לטורקיה, ועזב אותה כעבור חודשיים לירדן, ואז יכול היה לטוס לצרפת בפברואר 2014, וביקש שם מקלט, אך לא השיג אותו, עד שהוברח לאוסטריה והשיג שם מקלט בדצמבר 2015.

אלחלבי נחשב כאחראי ישיר לדיכוי האכזרי נגד הפגנות, וייתכן שהוא הוציא פקודות לירות ולצאת לתקיפות אכזריות נגד מפגינים, וכן להפרות ועינויים של עצורים במפקדה שלו.

אל-חלבי היה בקשר עם המודיעין הצרפתי בעמאן מאז 2013, ומירדן הוא הועבר בחשאי לצרפת, שם הגיש בקשת מקלט, אך נוכחותו בצרפת נראתה מטרידה לממשלה, ועתירתו נדחתה.

על פי דיווח שפרסם אתר "קוריר" האוסטרי, "המוסד" הישראלי התערב וניהל משא ומתן להעברת אלחלבי לאוסטריה, כפליט פוליטי, מה שבוצע, והקצין מ"ביטחון המדינה" נכנס לאוסטריה בשנת 2015, במבצע שנקרא "חלב לבן" .

מה שמשך את תשומת הלב, לפי האתר האוסטרי, הוא מידת העניין שגילה המוסד בהעברת אלחלבי מצרפת, שפתחה בחקירת עברו ופשעיו, ומה שגרם למוסד למהר ולהעבירו בחשאי מצרפת לאוסטריה, לשכן אותו בבית מפואר ולשלם את מלוא עלויות המחיה שלו ולהפעיל לחץ מירבי כדי שיקבל מקלט באוסטריה, בטענה שנשקפת סכנה לחייו לאחר איומים על ידי סורים בצרפת.

הוועדה הבינלאומית לצדק ואחריות, המתמחה בחיפוש אחר פושעי מלחמה בסוריה לצורך משפט, אמרה כי חאלד אלחלבי "הואשם בעינויים, אלימות מינית ופשעים נגד האנושות", וציינה כי מסרה לממשלה את כל המידע עליו.

מקור:  تلفزيون سوريا