השתלטות זוחלת- איראן מפיצה את השיעה באזורים ממערב לדמשק

המיליציות של איראן שפעלו באזורים שבשליטת מיליציית אסד החלו להרחיב את פעולותיהן להפצת השיעה והעברתה לאזורים חדשים בסביבת הבירה דמשק, ובמיוחד לעיר קדיסא – قدسيا  ולפרבריה.

כתב רשת החדשות אוריינט נט באזורים הכפריים של דמשק, לאית חמזה, אמר כי משלחת של אישים עיראקים, שכללו אנשי דת שיעים, ביקרה בשבוע שעבר בעיר קדסיא, ממערב לדמשק.

הוא הוסיף כי המשלחת נפגשה עם מספר אישים בולטים מהאזור וביקשה לבקר כמה משפחות שיעיות עיראקיות הגרות באזור בפרופיל נמוך, והן מעטות מאוד בשכונות העיר, בעיקר בשכונת אל-שראכס ובשכונת אל-חיאטין (الشراكس وحي الخياطين).

ואכן, המשלחת נפגשה עם מספר משפחות שיעיות במשך יומיים רצופים, כדי לברר את מצבן הכלכלי והדתי ולהקים חוג דתי שיעי משלהן.

לדברי המקור, האנשים חוששים שקודסיה תהפוך למוקד חדש להפצת דת השיעה באמצעות הצעת סיוע, במיוחד לאור נוכחותם של יותר ממיליון בני אדם בעיר ובפרבריה, שחלק גדול מהם. עקורים מהאזורים הכפריים של דמשק, חומס, דיר א-זור, עין אל-פיג'ה, בסימה ואזורים אחרים בסוריה.

המחסומים של מיליציית אסד שולטים לחלוטין באזור קדסיא, ובעבר לא היו עדים לפעילות של שיעיים ואיראניים, בין אם אזרחיים או אנשי צבא.

הרחב את פעילויות השיעיות

אתמול, שבת, דיווח אתר " קול הבירה " כי אנשי דת שיעים עיראקים נכנסו לעיר קודסייה ב-9 באוקטובר, וציינו כי המשלחת מזוהה עם מיליציית "אל-נוג'בה" העיראקית.

לדברי המקור, אנשי הדת השיעים, במהלך פגישתם עם אישים בולטים מקודסיה, אישרו כי הגעתם לעיר באה במטרה לתת שיעורי דת לחסידי הכת, בהוראת המנהיגות של תנועת הנוג'בה שזה חלק מפרויקט להפצת ה"שיעה" למרות היעדר ציבור חסידי הכת בעיר.

האתר הצביע על כוונתם של אנשי הדת להרחיב את פעילותם, ולהעביר בגלוי את החוגים מבתים למסגדים, במהלך התקופה הקרובה, תוך מתן פיתויים חומריים לאנשים, והפעלת אמצעי סעד ושירות בעיר למשיכת אזרחים כדי לצרף אותם  למעגלי הדת שמטרתם להפיץ "מחשבה" שיעית באזור.

הוא ציין כי העיר קודסאיה הייתה עדה בשנה האחרונה להגעת עיראקים עקורים ואחרים מאזור מזרח סוריה במטרה לגור בה בשל העלות הגבוהה של בתים באזורים אחרים, וציין כי לחלקם יש קשר ישיר עם המיליציות השיעיות.

בקול הבירה אישרו בסוף אוגוסט האחרון כי מיליצייה בשם "זיינביון" הפועלת באזור "סיידה זינב" פתחה בקמפיין להפצת "האמונה השיעית" בקרב תושבי העיר "אלתל" באזור הכפרי של דמשק.

صورة تعبيرية

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות