ישראל מעורבת בתכנית להשתלט על האי התימני חניש שבפתחת מצרי באב אלמנדב

ביום שני, כלי תקשורת בדרום תימן, שציטטו את הפיקוד הצבאי החמישי של הכוחות הנאמנים לקואליציה, חשפו קיום ריכוזי כוחות אריתריאים מול האי חניש , צפונית למצרי באב אלמנדב שבים האדום.

מקורות תקשורת המזוהים עם הפיקוד החמישי הפרוס על גבולות מחוזות ג'יזאן ומידי, בחופיה המערביים של תימן בים האדום, דיווחו כי כוחות אריתריאה עצומים מתרכזים מול איי חניש לקראת הסתערות על האי, שהפך לשטח תימני בהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם לאחר סכסוך ארוך עם אריתריאה.

הוא ציין כי הקואליציה צמצמה את נוכחות כוחותיה בחוף המערבי של תימן כדי להקל על אריתריאה את תהליך ההשתלטות מחדש על האי.

העיתונאי התימני אחמד פאוזי הגיב : "החדשות המגיעות מהאי חניש בים האדום מול חופי תימן כבר אינן מבטיחות. חלק מהמקורות מדברים על כך שיש כוחות אריתריאה רבים בדרכם לכיבוש קבוצת האיים, בסיוע האמירויות, ובאישור סעודי, והכל תחת פיקוח ישראלי ומעורבותם של טארק ועמר עפאש.

האי חניש חשוב עקב מיקומו האסטרטגי ליד באב אל-מנדב, מצר הים החשוב ביותר ברחבי העולם.

אריתריאה הייתה הבסיס הצבאי הבולט ביותר של הקואליציה במלחמתה בתימן, שכן איחוד האמירויות לקחה את בסיס אסאב כקו אספקה ​​לוגיסטי לפעילותה בתימן.

תוכנית הכיבוש האריתראית היא חלק מתרחיש שאיחוד האמירויות החלה בשלב מוקדם בניסיון לדחוף את סומליה לכבוש את האי סוקוטרה בניסיון להצית מחדש סכסוכים ישנים בין שתי המדינות – טוען העיתונאי התימני.

האי חניש (צפונית למצרי באב אלמנדב):

קרדיט: אלימן אליום