הצוללת הגרמנית Type-209 הגרסה המשופרת M-1400 של חיל הים המצרי. איום?

זוכרים את פרשת ההסתרה של ראש ממשלת ישראל ביבי נתניהו שאישר בחשאי , ללא התייעצות עם ראשי מערכת הביטחון ומומחים לעניין ,לשלטונות גרמניה לספק צוללות גרמניות מסוג 209 לחיל הים המצרי ? 

זוכרים שבחלק מהתרוצים שהשמיע הוא אמר שמדובר בצוללות נחותות לעומת צוללות הדולפין שסופקו לישראל על ידי אותה מספנה טיסן קרופ ?

אמצעי תקשורת ערביים המתמחים במערכות נשק ימיות טוענות כי מצרים קבלה את הגרסא המשופרת של צוללת זאת ויתרונה הוא בכך שהיא מסוגלת לעשות שימוש בכל סוגי הטורפדו המתקדמים ביותר בעולם המיוצרים על ידי מיטב התעשיות הצבאיות המתקדמות בעולם .

האם לאור המידע הנ"ל "האישור" הישראלי  היה במקום או למעשה זאת היתה יריה ברגל של ישראל ? 

הערה: לא ברור גם היום האם האישור הישראלי היה בכלל נחוץ ואם גרמניה לא היתה מספקת צוללות אלו לחיל הים המצרי גם כך ? הפתרונים לממשלת גרמניה.

 

הצי המצרי מפעיל את הצוללת הגרמנית Type-209, בגרסה המשופרת – Mod-1400 – כך מוסר אתר החדשות בשפה הערבית המתמחה בנושאים הצבאיים בהסתמך על מומחים צבאיים בעולם – "ערביכ דפנס".

הצוללת מספקת לצי המצרי יכולת ביצוע פעולות תקיפה נגד ספינות וצוללות של צי האויב במזרח התיכון, כמו גם סיור, ריגול ומודיעין אלקטרוני ומשימות הובלת אלמנטים של אנשי צפרדע למשימות מיוחדות.

הצוללת מתאפיינת בחתימה האקוסטית והמגנטית החמקנית שלה, ומותקנות עליה מיטב הטכנולוגיות הקיימות לניטור, סיור ולחימה, כמו גם מדובר באמינות הנדירה של טכנולוגיות גרמניות ברמה העולמית בתחום בניית צוללות.

الغواصة الألمانية طراز «تايب 209 / 1400» | المصري اليوم

קרדיט: אלדיפע אלערבי

 

לצוללת 8 צינורות לשיגור טורפדות בקוטר 533 מ"מ, הנשלטות על ידי מערכת ניהול הנשק, והיא יכולה לשאת 14 טורפדות וטילים, ובראשם טילים נגד ספינות UGM-84L Harpoon Block 3 ויכולת לפגוע במטרות ימיות באזורי חוף עם טווח של 140 ק"מ, בנוסף למספר טורפדות ובעיקר:

• ה-Seahake Mod4 או DM2A4 הגרמני – טורפדו כבד בעל קליבר  533 מ"מ ובעל ראש נפץ כבד במשקל 260 ק"ג ובעל טווח של 50 ק"מ ומהירות מרבית של 92 ק"מ לשעה.

• הטורפדו הכבד האיטלקי Black Shark בעל קליבר 533 מ"מ, בעל טווח של 50 ק"מ ומהירות מרבית של 92 ק"מ לשעה ועובד בעיקר על צוללת Type-209.

• הטורפדו האמריקאי הכבד Mk-48 Mod6, בעל קליבר 533 מ"מ, בעל ראש נפץ כבד במשקל 295 ק"ג, וטווח נסיעה מרבי של 50 ק"מ במהירות של 74 ק"מ לשעה או 38 ק"מ במהירות של 102 ק"מ לשעה, והוא יכול להגיע לעומק של 800 מטרים.

• הטורפדו הכבד F21 הצרפתי בעל קליבר 533 מ"מ, והוא כולל ראש נפץ מהדור החדש שפותח על ידי חברת Thales הצרפתית, עם טווח של 50 ק"מ ומהירות מרבית של 90 ק"מ לשעה, ועומק של 500 מטרים.

• הטורפדו הכבד Spearfish הבריטי בעל קליבר 533 מ"מ, וראש הנפץ שלו שוקל 300 ק"ג, בעל טווח של 54 ק"מ ומהירות מרבית של 150 ק"מ לשעה.

بتقنية الواقع الافتراضي | شاهد .. قدرات الغواصة الهجومية «تايب 209» المنضمة للبحرية المصرية - YouTube

קרדיט: אלע'ד

הערה ברקע הידיעה: מומחי ימיה צבאית איטלקים טענו בעבר כי גם בצוללות הדולפין -דור 2 הישראליות , המתקדמות ביותר כיום המצויות ברשותה , ישנם צינורות בקליבר של 533 מ"מ אך אלו משמשות לשיגור טילים גרעיניים (אופציית המכה השניה) בהם מויידות הצוללות כחלק מאופציית המכה השניה שתופעל אם תתוקף ישראל בגרעין על ידי מדינה כלשהיא. .

במילים אחרות גם הצוללות החדשות בצי המצרי יכולות לעשות שימוש בטילים כאלו אם תעשיות זרות יסכימו למכור להם טילים שכאלו . 

הכירו את הצוללת הגרמנית Type-209 עם הגרסה המשופרת שלה Mod-1400, המופעלת על ידי חיל הים המצרי

קרדיט: רשתות חברתיות