איראן טוענת למעצרם של מבצעי ההתנקשות במפקד בכיר במשמרות המהפכה

חדאאי עמד בראש יחידה בכוח קודס, זרוע החו"ל של משמרות המהפכה      

דובר מערכת המשפט של איראן, מסעוד סטאצ'י, אמר היום, שלישי, כי השלטונות עצרו כמה אנשים בפרשת חיסולו של קצין בדרגת אלוף משנה, ממשמרות המהפכה, בחודש מאי, בתקרית שטהרן האשימה את ישראל ובעלות בריתה המערביות בביצועו.

כלי תקשורת במדינה ציטטו את סטייצ'י באומרו במסיבת עיתונאים, "כמה אנשים נעצרו בפרשת ההתנקשות בחדאאי – خدايي, והוצאו נגדם הצווים המשפטיים הדרושים, והתיק נמצא בחקירה".

משרד ראש הממשלה בישראל, המפקח על שירות ביון החוץ (מוסד), סירב להתייחס לאירועים בבירת איראן.

כלי תקשורת ישראלים דיווחו כי חדאאי עמד בראש יחידה בכוח קודס, זרוע החו"ל של משמרות המהפכה, שתכננה התקפות על ישראלים בחו"ל.

איראן אמרה כי חדאאי היה "אחד ממגיני המקדשים הקדושים", תוך התייחסות לאנשי צבא או ליועצים שלדבריה נלחמים בשמה כדי להגן על אתרים שיעיים בעיראק או בסוריה.

הכוחות האיראניים מילאו תפקיד מרכזי בתמיכה בנשיא סוריה בשאר אל-אסד, בעל בריתה של טהראן, נגד המדינה האסלאמית וקבוצות מיליטנטיות ואופוזיציה אחרות במלחמה בסוריה.

מותו של חדאאי הגיע בזמן של ספקות בנוגע להחייאת הסכם הגרעין של איראן משנת 2015 עם מעצמות העולם לאחר שהשיחות נתקעו במשך חודשים.

לפחות שישה מדענים ואקדמאים איראנים נהרגו או הותקפו מאז 2010, רבים מהם בידי תוקפים רכובים על אופנועים, בתקיפות שלדעתם מכוונות לסיכול תכנית העשרת האורניום של איראן, שלדברי המערב מכוונת לפיתוח יכולות לנשק גרעיני.

איראן אומרת שתוכנית הגרעין שלה מיועדת למטרות שלום בלבד.

היא גינתה את ההרג כפעולות טרור שבוצעו על ידי סוכנויות ביון מערביות ,והמוסד הישראלי סירב להגיב להאשמות מסוג זה.

השבוע אמר ראש המוסד המוסד הישראלי כי אם יפגעו ישראל ממעשי טרור שבוצעו ע"י שלוחי איראן ישראל תפרע משולחיהם הישירים מאיראן.

קרדיט: אלערביה