זה היה רק עניין של זמן: הצבא האוקראיני אישר כי הפיל מל"ט איראני

ביולי האחרון הזהיר המודיעין האמריקני מתוכניותיה של טהראן לשלוח מאות מל"טים עמוסי פצצות לרוסיה כדי לסייע במבצע הצבאי שלה באוקראינה.

 

צבא אוקראינה הודיע ​​היום, שלישי, כי נתקל לראשונה  בכטב"מ איראני ששימש את רוסיה בשדה הקרב, מה שמעיד על עומק היחסים בין מוסקבה לטהראן בתקופה שבה הסכם הגרעין שסיימה איראן עם מעצמות העולם עומד על כף המאזניים.

ביולי האחרון הזהיר המודיעין האמריקני מתוכניותיה של טהראן לשלוח מאות מל"טים עמוסי פצצות לרוסיה כדי לסייע לה במבצע הצבאי שלה באוקראינה. למרות שאיראן הכחישה זאת בתחילה, מפקד משמרות המהפכה של איראן התפאר לאחרונה בחימוש המעצמה העולמית.

קצין צבאי בכיר אוקראיני, כמו גם אתר פרו-אוקראיני הקשור בקשר הדוק לצבא, פרסמו תמונות של שרידי המזל"ט "שאהד" מתוצרת איראן.

המל"ט האיראני שהופל על ידי הצבא האוקראיני:

הצעדה האיראנית שהופלה על ידי הצבא האוקראיני
הצעדה האיראנית שהופלה על ידי הצבא האוקראיני
הצעדה האיראנית שהופלה על ידי הצבא האוקראיני
הצעדה האיראנית שהופלה על ידי הצבא האוקראיני

הגורם הצבאי והאתר אמרו כי כוחות אוקראינים התמודדו עם המל"ט ליד קוביאנסק על רקע האופנסיבה האוקראינית שפרצה את הקווים הרוסיים סביב חרקוב בחזית המזרחית.

התמונה מצביעה על כך שכוחות אוקראינים הפילו את המל"ט מבלי שהוא התפוצץ כשנפל, כפי שתוכנן, אם כי קייב הודיעה מיד אחר כך על מידע אחר. הכתובת על כנפי המל"ט ציינה כי מדובר בדגם "M214 Jeeran-2", שתמונתו אינה תואמת לאף נשק רוסי ידוע.

לאיראן יש גרסאות מרובות של מל"טי "שאהד" ששימשו את החות'ים בתימן הנתמכים על ידי איראן.

ראוי לציין שמל"ט ה"שאהד" תוכנן בצורת משולש וטווח שלה הוא כ-2,000 ק"מ, אם כי איראן פרסמה רק פרטים מוגבלים לגבי הכלי טייס.

מומחים מציינים שהמל"טים הללו נושאים פצצות המתוארות כ"תחמושת משוטטת". המל"ט טס ליעד שתוכנת לו מראש לקראת הטיסה שלו, ואז או שהוא מתפוצץ באוויר מעל המטרה או בעת הפגיעה בה.

מצעד שהיד האיראני (ארכיון)
מל"ט שהיד האיראני (ארכיון)