לפי הסטטיסטיקה הרשמית: 95% מההפלות באיראן אינן חוקיות

לפי הסטטיסטיקה העדכנית ביותר על הפלות באיראן, 95% מהמקרים מבוצעים בצורה "לא חוקית" ומחוץ לרשת הבריאות של המדינה.

שני אחוזים מההפלות הן ספונטניות ורק שלושה אחוזים מורשים וחוקיים.

לפי התקשורת האיראנית, סאלח גאסמי, מזכיר המרכז למחקרים אסטרטגיים של אוכלוסיית איראן, הציג את הנתונים הללו ביום רביעי, 16 בספטמבר, ואמר כי "שני אחוזים מההפלות הן ספונטניות ושלושה אחוזים מההפלות מורשות וחוקיות, אך 95 אחוז מהם עושים זאת באופן לא חוקי ומחוץ לרשת הבריאות".

בנוגע להפלות הבלתי חוקיות באיראן, אמר כי "רק שלושה עד ארבעה אחוזים מהן קשורים למערכות יחסים לא לגיטימיות, וההפלות האחרות קשורות למערכות יחסים לגיטימיות, וכמותה היא כשליש מהלידות במדינה, שזה מספר מאוד משמעותי."

סאלח גאסמי אמר כי "האמונה הכוזבת" בקרב זוגות איראנים צעירים היא שכל מה שהם עושים לגבי הבאת ילדים צריך "להתקדם בדיוק לפי התוכנית", בעוד שלפי הסטטיסטיקה, "30% מההריונות בעולם כולו אינם רצויים".

הרפובליקה האסלאמית הגבירה לאחרונה את הבקרה על ההפלות כדי לנסות להביא עוד ילדים לעולם ולשמור על אוכלוסייה צעירה או לפחות למנוע את ההזדקנות של רוב החברה .

עלי חמינאי, מנהיג הרפובליקה האסלאמית, הוא אחד המגנים הנחרצים ביותר של הולדת ילדים, שקרא לכל ממשלות איראן בעשורים האחרונים להביא פתרונות לבעיה זאת.

בממשלתו של אברהים ראיסי הודיע ​​משרד הבריאות על החמרת הבדיקה האנטי-עוברית. לפי צו זה, הפלה מסיבת בריאות אינה חוקית במקרים מסוימים, גם בהוראת רופא.

על פי החוקים האיראניים, ההפלה חוקית רק אם הרופאים קבעו שהמשך ההיריון יגרום למות האם או העובר או יגרום לבעיות חמורות למשפחה אם ייוולד ילד בעל מוגבלות חמורה.

עם התקנות החדשות שקבע משרד הבריאות, בכל מקרה של הפלה חוקית, העובר חייב להיות בן פחות מארבעה חודשים.

לפני אישור חוק "ביטול מיון חובה ליולדות", אישרה המועצה האסלאמית את חוק התמיכה במשפחה ובנוער בהתאם לרצונה של המנהיג.

עם זאת, ב-16 בספטמבר אמרה מזכירת המרכז למחקרים אסטרטגיים של אוכלוסיית איראן כי לא נושאים כלכליים, אלא נושאים תרבותיים הם שגורמים לירידה בפריון.

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: אירנה