בפעם השנייה תוך שבוע הפציצה ישראל את נמה"ת של חאלב הסורית. עדכונים

טילים שמעריכים שהם ישראלים כוונו לאתרים צבאיים בעיר חלב, על פי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם – כך מדווחת רשת אלערביה.

כלי התקשורת של המשטר הסורי דיווחו כי הם שמעו פיצוצים בשמי חאלב, שבצפון סוריה, וכי תקיפה ישראלית כוונה לשדה התעופה הבין לאומי של חאלב .

זמן קצר לפני כן נשמעו פיצוצים גם במחוז לטקיה שבצפון-מערב המדינה.

תמונה

4 טילים

ראוי לציין שזו הפעם השנייה בתוך פחות משבוע שישראל תוקפת את שדה התעופה האזרחי בחלב.

ב-31 באוגוסט תקפו 4 טילים ישראלים את טרמינל נמל התעופה הבינלאומי בחאלב ומחסנים בסביבתו, מה שהוביל להתפרצות שריפות ופיצוצים, ואפשר ונפגע משלוח טילים איראני, כך טוען המצפה הסורי לזכויות אדם שמושבו בלונדון.

לאחר מכן, תל אביב תקפה אתרים צבאיים שבהם נמצאים אנשי מיליציית חיזבאללה הלבנונית באזור הכפרי של דמשק, שם נהרג אדם אחד ונפצעו שלושה אחרים.

המצפה הסורי ציין שמערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הצליחו ליירט טיל אחד לפני שהגיע ליעדו.

مراسل الميادين: قصف إسرائيلي يستهدف مطار حلب شمالي سوريا

בין האלימים ביותר

ראוי לציין כי ב-25 באוגוסט, סדרה של תקיפות ישראליות, "מהאלימות ביותר" על אתרי מיליציות איראניות, הביאו לנפגעים בסביבת הערים חמה וטרטוס (המרכז והמערבי), לפי המצפה.

מאז תחילת המלחמה בסוריה ב-2011, פתחה ישראל  במאות תקיפות אוויריות על שכנתה מצפון, המכוונות לאתרים של כוחות המשטר הסורי ומטרות של חיזבאללה ואיראן.

ישראל ממעטת ליטול אחריות על תקיפות בסוריה, אך היא חוזרת ומדגישה כי היא תמשיך להתמודד עם מה שהיא מתארת ​​כניסיונות של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה.

עדכונים על התקיפה הערב: 

*- דיווח טוען כי הותקפו 2 שדות תעופה בחאלב. האחד הוא הבין לאומי והוא כרגע יצא משימוש. והשני הוא שדה התעופה הצבאי של חאלב הנקרא "אלנירב" וגם הוא חטף הערב מטח טילי שיוט שהגיעו מעומק הים התיכון .

*- נשמעו גם פיצוצים בשדה התעופה הצבאי בדיר א-זור שבמזרח סוריה לא הרחק מהגבול עם עיראק.

תמונה

*- דיווח סורי: נפגעו מסלולי ההמראה והנחיתה של המטוסים האזרחיים  בשדה התעופה של חאלב וכרגע השדה יצא מכלל פעולה.

תמונה

*- שד"ת חאלב מושבת.
על סמך מקורות שונים, נראה כי 5 טילים נורו מהים התיכון לעבר שדה התעופה בחאלב, 2 מהם יורטו על ידי כוחות ההגנ"א הסורים ו-3 מהם פגעו במטרותיהם. סטטיסטיקה לא רשמית.

*- לטקיה: קולות פיצוצים מגיעים מעומק הים התיכון נשמעים ברחבי העיר.

*- הודעה של חברת התעופה הסורית – "צ'אם ווינגס" העושה שימוש בשדה התעופה של חאלב:

"מטיילים יקרים, ברצוננו להודיע לכם כי בשל הנסיבות הנוכחיות, כל הטיסות שלנו יופנו משדה התעופה של חאלב #حلب לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק. שימו לב ששירות אוטובוסים חינם יינתן מחאלב לנמל התעופה של דמשק ולהיפך. על הנוסעים ליצור קשר עם החברה כדי לקבל את כל הפרטים. אנו מודים לכם על ההבנה."

*- תחנת הטלויזיה של מחוז אידליב מדווחת כי ישראל עשתה שימוש במטוסי האפ-35 שברשותה לביצוע התקיפה הערב על שדה התעופה הבין לאומי של חאלב.

תמונה

*- כוננות הוכרזה בקרב הכוחות האמריקאים בעיראק מחשש לתגובה איראנית נגדם על התקיפה הישראלית .

*- פרשן סורי :  ההפצצה הערב בשעה 20:16 הייתה הגדולה ביותר מסוגה עד כה  וכוונה לנמל התעופה והובילה להשבתתו, לאחר שהכוחות האיראניים המשיכו להשתמש בשדה התעופה להובלת נשק, כלי טיס בלתי מאוישים ומערכות פיתוח טילים.

*- דיווחים סורים טוענים כי ישראל גם עומדת מאחורי התקיפה הערב על שדה התעופה הצבאי של דיר א-זור במזרח סוריה.

*- תוצאות הפגיעה במסלולים בשדה התעופה של חאלב הערב.

*-