סעודיה חושפת הכשרת כוחות חות'ים ע"י איראן בדרום סוריה ומול גבול ישראל

מקורות ביטחוניים בריאד חשפו לאתר החדשות -Nedaa Post כי רשויות הביטחון בממלכה אישרו כי קבוצות של חות'ים הגיעו לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק מנמל התעופה הבינלאומי של מוסקט ומשדה התעופה סאללה בסולטנות עומאן בטיסה עם חברת התעופה " צ'אם ווינגס איירליינס". הקבוצות כוללו קצינים, מש"קים וחיילים.

לפי מקורות של Nedaa Post, הדיווחים דיברו על קבוצה של 60 אנשים שהגיעו לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק משדה התעופה של מוסקט ב-24 באוגוסט 2022, והקצינים והחיילים החות'ים הועברו לאזור אל-דרייג' – الدريج  באזור ריף דמשק, שם הם יעברו קורס צבאי בן 45 יום בבית ספר לקומנדו בדריג' לפני חזרתם לצנעא.

על פי דיווחי כוחות הביטחון הסעודיים, קציני הקומנדו של משמרות המהפכה האיראניים וקצינים מיחידת רדואן של חיזבאללה הלבנוני מאמנים באופן מלא את החות'ים, והקורסים כוללים אימונים בלוחמת גרילה וביצוע משימות לחימה וביטחון שוטף בתוך ערים, על טקטיקות צבאיות מודרניות, ולאחר מכן על מלכודות בעזרת מטענים, הנחת מטעני חבלה והתמודדות עם מטעני חבלה, ולאחר מכן החבורה עוברת הכשרה בהפעלת טילים והפעלת נשק נ"ט, ואז בסיום הקורס נערכים שיעורים והדרכה בנושא התמודדות עם נשק כימי, גזים רעילים, והשימוש בהם בקרבות.

לפי מקורות של נידה פוסט, הנהגת הממלכה מעורבת מקרוב בנושא זה. ככל שהדיווחים מגיעים לחצר המלוכה והנושא זוכה לתשומת לבו האישית של  ראש המודיעין הכללי הסעודי, רב אלוף חאלד בן עבדאללה אל-חומאידאן. לפי המקור, דיווחים אלו הם בעלי השפעה על הערכת המצב של סעודיה לגבי המשטר הסורי, אשר מוכיח שהוא קשור אורגנית לפרויקט החתרני האיראני באזור, ושהמשטר הסורי מהווה חוליה בתוך מעגלי הפרויקט האיראני, והוא מהווה עוד זרוע של הפרויקט האיראני ואי אפשר להפריד ביניהם, כמו חיזבאללה בלבנון וההחות'ים בתימן.

באותו הקשר, נידה פוסט פרסם באפריל 2022 דו"ח על פעילות החות'ים בסוריה, ופתיחת משרדי גיוס לאחר שמשלחת של מפקדים חות'ים ביקרה בבירה דמשק ובמחוז דיר אזור שבמזרח סוריה, ולאחר ביקורם בסוריה הם יצאו לבירת איראן, טהראן.

המשלחת החות'ית נפגשה עם מפקדי משמרות המהפכה וחיזבאללה בסיידה זינב, דרומית לדמשק, ובאל-בוקמאל ואל-מיאדין בדיר א-זור, ולאחר מכן סיכמו עם המפקדים מאיראן על תיאום מלא בכל הקשור בגיוס מתנדבים בסוריה והכשרתם ללחימה בתימן. 

משמרות המהפכה האיראניים מפקחים ישירות על האסטרטגיה ועל המשימות של הזרועות האיראניות המקומיות בעיראק, לבנון ותימן. לאחרונה החלו משמרות המהפכה – בעניין רב יותר – באיסוף ושיקום הזרוע המקומית של איראן בסוריה.

איראן מפקחת על חילופי מומחים ולוחמים בין זרועות אלו הקשורות ישירות לטהרן.

מרכז ג'וסור למחקרים הסורי סבור כי המשך הסכסוך באוקראינה עלול להביא לירידה בעניין של רוסיה בנושא הסורי, ואיראן לא תפספס הזדמנות זו לחזק ולהרחיב את השפעתה בגזרות שונות תוך ניצול הצורך של המשטר בסיוע ותמיכה, במיוחד במקרה של חתימה על הסכם הגרעין בין איראן למערב, ובעקבות כך תגיע הקלה בהגבלות הכלכליות עליהם.

מקורות סורים טוענים כי כוחות חותים נמצאים על אדמת סוריה כבר יותר מ-8 חודשים והם מתרכזים באזור הכפרי המערבי של דמשק ובאזור משולש המוות מצפון לדרעא, שטח הכולל את מחוזות דמשק, דרעא וקונייטרה, והם נמצאים תחת שמירה כבדה כל אימת שהם יוצאים או נכנסים למחנות האימונים שלהם.

السعودية ترصد تدريب مقاتلين من جماعة الحوثي في سورية.. ما علاقة إيران وحزب الله؟

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

אתמול פרסם האתר נציב.נט כי האיראנים הכשירו שדה תעופה חקלאי במחוז סוידאא' , מזרחית ממחוז דרעא , שישמש להפעלת כטב"מים.

לא מן הנמנע שאת הכשרת הכוחות החותים הנמצאים באזור בנושא הפעלת מל"טים איראנים לסוגיהם נעשה בשדה זה . 

הבאת כוחות חות'ים כה קרבו לגבול ישראל, מתוך ידיעה כי הדבר מהווה פרובוקציה חריפה מולה , קשורה ככל הנראה להצהרת מנהיגי חיזבאללה לאחרונה , ואף קודם לכן , כי במקרה של עימות צבאי עם ישראל הם לא ישארו לבד במערכה וכי צפוייה הפתעה מרה לישראל. 

כמה "הפתעה מרה" יכולים להוות תימנים בסנדלים לועסי גת לישראל  זאת כבר שאלה אחרת!