נחשפו טכנולוגיות של הצבא הרוסי, והמבוכה גדולה …

התגלו ממצאים המציגים את הצבא הרוסי ממבט אחר , והמערב בהלם . צבא רוסיה מסורבל בעל טכנולוגיות פרימיטיביות ומיושנות . רוסיה משתמשת עם הנשק "החדש" שלה באוקראינה ומסתבר פתאום שהוא לא כל כך מתקדם .

בזמן שהכוחות הרוסיים יורים טילים מונחים מדויקים לעבר מטרות צבאיות ואזרחיות באוקראינה, קציני שירות הביטחון האוקראיני העובדים עם מומחים "פרטיים", אספו שברי טילים מרוסקים כדי לחשוף סודות האויב, והממצאים מדהימים. מסתבר כי רוסיה כנראה… דב מנייר .

לפי הניו יורק טיימס, הטילים הללו הם בין "כלי הנשק ברמה הגבוהה ביותר הנמצאים בארסנל הרוסי". מומחים שבדקו אותו אמרו שהוא מכיל טכנולוגיות ורכיבים מיושנים, פרימיטיביים ולא מפותחים, כולל מערכת הנחיה לוויינית המצויה גם בחימושים אחרים.

"גילינו כי רוסיה עושה שימוש חוזר באותם רכיבים אלקטרוניים במספר מערכות נשק , כולל בטילי שיוט ומסוקי תקיפה מהדורות האחרונים, וממש לא ציפינו לראות את זה " – כך מעיד דמיאן ספליטרס, חוקר בקבוצה שכתבה חלק מהדו"ח.

"נשק מונחה רוסי מלא בטכנולוגיה ורכיבים שאינם רוסים, ורוב שבבי המחשב (מעבדים דיגיטליים) שתיעדנו נוצרו על ידי מדינות מערביות לאחר שנת 2014 ."

החוקרים ניתחו שרידים של שלושה סוגים של טילי שיוט רוסיים, כולל הדגם החדש והמתקדם ביותר של מוסקבה – Kh-101, והטיל המדוייק המונחה האחרון , ה-Tornado-S, כל אחד מהטילים הללו מכיל רכיבים זהים המסומנים SN-99, שהם מקלטי ניווט לווייני הקריטיים לייצור הטילים.

Kh-101,Kh-102 | Russian Air-launched Cruise Missiles (ALCM) - YouTube

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב               קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות