גידול מרשים בהקפי הסחר בין ישראל לאמירויות

שנתיים לאחר חתימת הסכמי הנורמליזציה בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות, מדברים בחוגים הישראלים על גידול בהיקף חילופי הסחר ביניהם, שכן במחצית הראשונה של 2022 היא עלתה על ההיקף הכולל של כל 2021, ומגמה דומה נרשמה בסך היצוא מישראל לאבו דאבי, על רקע הציפיות שאיחוד האמירויות תהיה בין עשר המדינות המובילות בהקפי הסחר הגבוהים ביותר עם ישראל.

טל שניידר, כתב אתר זמן ישראל, ציטט "נתוני מכון היצוא הישראלי לפיו היקף הסחר עם איחוד האמירויות הסתכם בשנת 2021 בכ-1.2 מיליארד דולר, בסחורות בלבד, לא כולל שירותים, אך במחצית הראשונה של בשנת 2022, היקף הסחר הסתכם ב-1.4 ​​מיליארד דולר,עוד לפני הסכמי הנורמליזציה.

הוא הוסיף בדו"ח שתורגם על ידי Arabi21 כי "סך היצוא הישראלי לאיחוד האמירויות במחצית הראשונה של 2022 הסתכם ב-326 מיליון דולר, יותר מכפול מזה שהיה במחצית 2021, וכל עוד נתוני 2022 אינם סופיים, כאשר הם מתפרסמים במהלך 2023, ככל הנראה נעמוד בפני קפיצת מדרגה גדולה. מכון היצוא פרסם תחזיות לסיכום 2022, שקבע כי היקף היצוא יגיע ל-700 מיליון דולר, והיקף המסחר יעמוד על 2.3 מיליארד דולר. לשם השוואה סך הסחר עם מרוקו הסתכם ב-42 מיליון ועם בחריין 7 מיליון דולר.

ראשת מכון היצוא, איילת נחמיאס ורבין, קראה "לקיים ועידות כלכליות אזוריות בפורום הכולל את יוון, קפריסין, מצרים ומרוקו, על מנת להגביר את הסחר בכל אגן הים התיכון, על רקע דיבור האמירויות על תוכניות עתידיות. לשיתוף פעולה עם ישראל בתחום החלל, ושהם נערכים באינטנסיביות ליום המחרת של השימוש בדלק וגז, ומתכננים כעת כיצד ייראו ערים בעוד 50 שנה".

ثمار التطبيع والغزو الاقتصادي الإسرائيلي للدول العربية: ارتفاع التبادل التجاري مع دول “اتفاقات أبراهام” ثلاث مرّات والصادرات “الدفاعيّة” 800 مليون دولار.. زيادة التبادل مع مصر بـ63 بالمائة والتصدير للمغرب قفز بـ224 بالمائة |

קרדיט: ערבי 21   קרדיט לתמונה: ראי אליום