התקיפות הישראליות פגעו באתרים רגישים בצפון מערב סוריה

בפעם השנייה בתוך פחות משבועיים, מטוסי קרב ישראלים פתחו בסדרה של התקפות אוויריות על מספר אתרים של מיליציית אסד באזורים הכפריים של מחוזות חמה וטרטוס, תקיפות שגרמו לפגיעות בנפש.

סוכנות הידיעות SANA, המזוהה עם מיליציית אסד, דיווחה על שמיעה של פיצוצים בסביבת העיר מסיאף, לפני שטענה כי ההגנה האווירית הסורית מתעמתת עם מטרות אוויריות עוינות.

בתוך כך, רשתות המקורבות למשטר, בהן מסיאף ניוז, דיווחו כי טילים ישראליים כוונו למתחמים בכביש אלרוספא והמחקר המדעי מזרחית למסיאף, מחנה אל-תלעא – معسكر الطلائع , ג'ב רמלה – جب رملة בצפון ואתר חי עבאס – حير عباس ממערב לכביש מסיאף ואדי אל-עיון.

הרשת פרסמה תמונות וסרטונים, שחלקן הראו להבות ענק פורצות מהאתרים המותקפים, וכי לפחות שני בני אדם נפצעו כתוצאה מההפצצות.

הרשת גם דיברה על שמיעת פיצוצים רצופים בכביש בין מסיאף למחרוסה, והזהירה את האנשים שלא לנסוע בכביש הזה.

בעוד שברשתות חברתיות אחרות פורסמו תיעוד וידאו בו נראה סדרת פיצוצים שנמשכה זמן רב באחד מהאתרים המותקפים, המעידים כי נפגע מחסן תחמושת ונשק.

מקורות נאמנים אחרים דיווחו כי ההפצצה הישראלית כוונה גם לכמה אזורים בנפת טרטוס, כולל אל-בוריג', אל-דרייקיש, סאפיטה ומשטא אל-חלו ( البريج والدريكيش وصافيتا ومشتا الحلو).

למרות שהסוכנות הרוסית ספוטניק הכחישה כי הותקפו מטרות באזור טרטוס וטענה שהקולות שנשמעו היו קולות ירי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה אך אתרים המקורבים לשלטון אישרו כי פרצה שריפה גדולה בכפר אל-בוריג' שמעל דאוור טה – دوير طه ובסביבת אזור סאפיטה.

אתר המחקר המדעי נחשב לאחד האתרים הסודיים הבולטים של מיליציית אסד במה שמכונה מחנה אל-טלאע – الطلائع , כנקודת ריכוז מרכזית של המיליציות האיראניות הפועלות באזור הכפרי המערבי של מחוז חמה.

ב-14 באוגוסט פתחו מטוסי קרב ישראלים בסדרה של התקפות אוויריות בסביבת העיר טרטוס, והרגו ופצעו מספר קצינים וחיילים מצבא סוריה.

עם ההתקפות האוויריות האינטנסיביות שלה על אתרים סורים , ישראל נחושה להתעמת עם הפרויקט האיראני בסוריה, שכן ממשלת ישראל אישרה בכל הפורומים את נחישותה למנוע התפשטות איראנית בסמוך לגבולותיה.

קרדיט: אוריינט ניוז