דיווחים: ישראל תקפה מטרות איראניות בצפון מערב סוריה. עדכונים

סוכנות הידיעות הסורית, SANA, דיווחה כי "ההגנה האווירית הסורית התעמתה עם מטרות עוינות בשמי העיר מסיאף", ממערב לעיר חמה שבמרכז סוריה, בעוד דיווחים אחרים בתקשורת אישרו כי התקיפה היתה רחבה יותר וכללה מטרות בעיר החוף טרטוס, שם הושמדו משלוחי נשק איראניים. 

בהצהרה לעיתונות, רמי עבד אל רחמן, מנהל המרכז הסורי לזכויות אדם, אמר כי 5 טילים ישראלים פגעו ביעדיהם, למרות הירי הכבד של מערכות ההגנה האווירית הסורית בטרטוס ובמערב חומס . 

כלי התקשורת של המשטר דיווחו כי שני אזרחים נפצעו בתוקפנות על מציאף .

עדי ראייה דיווחו ששמעו פיצוצים בעיר טרטוס, אל-דרייקיש ושאר אזורי המחוז בחוף הסורי, והדיווחים שהתקבלו טענו כי בתקיפה על טרטוס הושמד משלוח נשק איראני שהיה בדרכו לאזור החיזבאללה בצפון לבנון . 

כמו כן פורסם מידע על תקיפת כוחות איראנים בוואדי אל-עיון, שם ישנם מרכז המחקר המדעי והמחנה הצבאי בו נמצאים כוחות איראנים.

ישנם דיווחים כי בתקיפה על מטרות איראניות באזור מציאף נהרג קצין איראני בכיר בדרגת תת אלוף בשם אבו חסן אחדרא.

בתמונות ברשתות החברתיות נראתה שריפה גדולה בבטן ההר שבסמוך לעיר מסיאף. המקורות אמרו כי מדובר במחנה של המיליציות האיראניות ולמחסני הנשק שלהן. הם הסבירו כי הייתה שריפה כתוצאה מהתקיפה באזור הכפרי מסיאף, בהרים שבין מסיאף לכפר רוספה ממערב לעיר, בנוסף לפרוץ השריפות באזור אל-בריג' ועשטר – البريج وعشتر שריפה פרצה גם באזור דאואר שייח' סעד – دويرالشيخ سعد  בטרטוס, וכבאיות מיהרו למקום

כמו כן נפל טיל אויב בסביבת אזור צאפיתה – صافيتا. 

ב-14 במאי השנה תקפו מטוסים ישראלים את העיירה מסיאף במערב סוריה, ודמשק הודיעה אז על מותם של 5 בני אדם, בהם 4 חיילים וילדה, ועל פציעתם של שבעה נוספים , בעוד שמרכז המעקב הסורי לזכויות אדם שבסיסו בלונדון אמר כי הקורבנות קשורים לצוות ההגנה האווירית הסורי, כולל קצין בדרגת סגן. 

באשר לתקיפות הקשות ביותר מאז תחילת 2022, זה היה ב-27 באפריל, שבהן נהרגו 10 לוחמים, בהם שישה חיילים סדירים סורים.

غارة اسرائيلية على شحنات اسلحة ايرانية الى حزب الله في طرطوس السورية

קרדיט: אלבואבה