אוקראינה השמידה ציוד צבאי רוסי ביותר מ-16 מיליארד $ מאז תחילת הפלישה

אוקראינה הצליחה להשמיד ציוד צבאי רוסי בשווי של יותר מ-16 מיליארד דולר מאז תחילת הפלישה לפני שישה חודשים בדיוק – כך עולה מחישוב שפרסם המגזין פורבס בשפה האוקראינית.

על פי הנתונים, הרוסים איבדו 12,142 פריטי ציוד צבאי בשווי כולל של 16.56 מיליארד דולר. האובדן הגדול ביותר הייתה ספינת הטילים "מוסקבה", אוניית הדגל של הצי הרוסי בים השחור שהוטבעה בפגיעת טילי נפטון ב-13 באפריל, אשר השווי המוערך שלה הגיע ל-750 מיליון דולר.

אוניית התקיפה האמפיבית הגדולה "סרטוב", שנפגעה בעת שעגנה בנמל ברדיאנסק הכבוש בסוף מרץ, הייתה שווה 75 מיליון דולר. כמו כן, האוקראינים הצליחו להרוס ציוד רוסי בשווי כולל של 165 מיליון דולר באי הנחשים ובסביבתו, כולל מערכות הגנה אווירית. בסך הכל, הרסו האוקראינים 15 כלי שיט רוסיים בשווי כולל של 82 מיליון דולר.

מהנתונים של פורבס עולה גם כי הרוסים איבדו 234 כלי טיס בשווי של 5.3 מיליארד דולר. בתחילת המלחמה, הצליחה ההגנה האווירית האוקראינית גם להפיל מטוס תובלה ענק מדגם איליושין-76 בשווי של 86 מיליון דולר. ההתקפה נגד בסיס חיל האוויר סאקי בחצי האי קרים ב-9 באוגוסט הותירה תשעה מטוסים הרוסים בשווי מוערך של כ-230 מיליון דולר, האובדן היומי הכבד ביותר עד כה. מדובר במטוסי קרב מדגם סוחוי-30 שכל אחד מהם עולה 50 מיליון דולר ומטוסי תקיפה וצילום מדגם סוחוי-24.

בפורבס הדגישו כי החישוב אינו כולל את הטילים שנורו על יעדים באוקראינה מאז תחילת המלחמה, על אף שציינו כי הצבא האוקראיני דיווח כי בחודשיים הראשונים בלבד נורו כ-1,300 טילים בשווי של 7.5 מיליארד דולר. בחודש שעבר הצהיר הנשיא וולודימיר זלנסקי כי יותר מ-3,000 טילים נורו לעבר מטרות ברחבי המדינה, כולל טילי שיוט, טילים בליסטיים טקטיים, טילי אוויר-קרקע וטילים מהתקופה הסובייטית.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי      קרדיט למצגת האינפוגרפיק: פורבס