רוסיה מעבירה נשק מסוריה לכוחותיה באוקראינה באניות אזרחיות

סוכנות "בלומברג" האמריקאית חשפה לפני יותר משבוע כי ספינה מסחרית שיצאה מסוריה חצתה את מיצר הבוספורוס הטורקי בסוף יולי, כשהיא נושאת כלי רכב וציוד צבאי עבור הצבא הרוסי, והיא הגיעה לבסוף לאוקראינה.

הסוכנות מסרה, בציטוט מקורות מודיעין אירופיים, שעקבו אחר הספינה הרוסית "ספרטה 2", כי היא הפליגה מנמל "טרטוס" לנמל "נובורסיסק" בים השחור, כשהיא נושאת כלי רכב צבאיים כדי להשתתף במלחמה הרוסית על אדמת אוקראינה.

המקורות ציינו כי הספינה נצפתה חוצה את הבוספורוס, ולאחר מכן זוהתה בנמל נובורוסייסק, עם לפחות 11 כלי רכב שהיו אמורים להיות מורדים בנמל.

סוכנות "בלומברג" ציינה כי מנתוני המעקב הימי עולה כי הבעלות על ספינת "ספרטה 2" נמצאת בידי חברה הכלולה ברשימת הסנקציות של ארה"ב מאז מאי האחרון, ונשלטת על ידי משרד ההגנה הרוסי, עשתה את דרכה מסוריה לכיוון רוסיה "ללא הפרעה מצד טורקיה, חברה בנאט"ו".

הסוכנות ציטטה בכיר טורקי שמכיר את המקרה שאמר כי "ספינות סוחר אינן נבדקות אלא אם יש דיווח או חשד להפרות".

גורם רשמי אמריקאי, שסירב להזדהות, אישר לאתר כי וושינגטון מאמינה שרוסיה משתמשת בספינות מסחריות כדי להעביר סחורות צבאיות לים השחור.

בעוד רוסיה מכחישה כל בעיה באספקה ​​מחדש של כוחותיה באוקראינה, גורמים רשמיים בארה"ב ואירופה טוענים כי אובדן "מספרים גדולים" של טנקים ומשוריינים מאלץ את מוסקבה לעשות שימוש במלאי הנשק הישן שלה, כולל טנקי T-62.

המלחמה הרוסית באוקראינה נכנסה לחודש השישי שלה, בעוד שרוב העימותים מתרכזים בדרום מערב המדינה, באזור דונייצק.

מנגד, גורם מודיעיני אירופי אמר כי המשלוחים של רוסיה מסוריה "עשויים לשמש את הכוחות בגזרה הצפונית שלה, שכן הם מועברים לנמל נובורוסייסק, ומשם לבסיסי אספקה ​​מחודשת בחצי האי קרים, ולאחר מכן לחרסון ולאזורי זפוריז'יה בדרום אוקראינה.

מקור המודיעין אישר כי "רוסיה פרסה מחדש לאחרונה כוחות וציוד באזור, והעבירה לפחות 8 קבוצות טקטיות המורכבות מ-800 עד 1,000 חיילים מאזור מזרח דונבאס, מה שהגביר את הלחץ על נתיבי אספקה ​​לוגיסטיים, בתקופה שבה אוקראינה מאיימת. לפתוח במתקפת נגד באזור חרסון.

ראוי לציין כי עם סגירת טורקיה את מיצר הבוספורוס בפני ספינות הצי הרוסי בהתאם ל"הסכם מונטרו", נקלעה מוסקבה למבוי סתום לוגיסטי בסוריה, אך היא מצאה דרך להתגבר על בעיה זו באמצעות שימוש בחברות פרטיות ובספינות מסחריות.

أخبار الساعة | مع تصاعد الطلب على الأنواع الخفيفة منها.. كيف تصل الأسلحة إلى أوكرانيا؟ - YouTube

קרדיט: אלערביה