מיליציות איראניות במזרח סוריה הציבו משגרי טילים לקראת פעילות התקפית

מיליציית "אבו אל-פאדל אל-עבאס" האיראנית הציבה טילי קרקע-קרקע מוכנים לשיגור, בעיר אל-מיאדין במזרח סוריה

היום, יום ראשון, אישר מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם כי המיליציות האיראניות העלו את "מוכנות הלחימה המלאה של חטיבות הטילים שלהן" בעיר אל-מיאדין, כהכנה לתגובה נגד "מטרה אפשרית" של כוחות ארה"ב והכוחות הדמוקרטיים הסורים (SDF).

"חטיבת הרקטות" של מיליציית "אבו אל-פאדל אל-עבאס"  האיראנית הציבה טילי קרקע-קרקע נוספים המיועדים לשיגור בקרבת בית הספר עבד אל-מונים ריאד בעיר אל-מיאדין באזור הכפרי של מחוז דיר א-זור הסורי  לא הרחק מגבול עיראק.

מיליציית "פאטימיון" האפגנית התקינה גם 12 משגרים של טילים בודדים באזור ח'נאת שבפאתי העיר אל-מיאדין.

מיליציית "חיזבאללה" העיראקית, הממוקמת באזור החוות במדבר אל-מיאדין, חימשה את משגריה בטילים, כהכנה לתגובה כנגד כל התקפה על אתריה.

המצפה הסורי ציין שלשום בערב, שבת, כי כוחות הקואליציה הבינלאומית הנלחמים נגד דאעש ערכו תרגילים צבאיים בבסיסם הגדול ביותר בשטח סוריה, שם ירו מספר טילים מבסיסם בשדה הנפט אל-עומר לעבר האזור המדברי של אבו ח'שאב שבשליטת המיליציה הכורדית – SDF באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור שבשטח סוריה.

זה קרה יום לאחר שטיל נחת בסביבת שדה הנפט אל-עומר באזור המזרחי של דיר א-זור, הכולל את הבסיס הצבאי הגדול ביותר של כוחות הקואליציה בסוריה. לפי המצפה הסורי, סביר להניח שהטיל שוגר מאזור הנמצא בהשפעת המיליציות המזוהות עם איראן והפועלים ממערב לנהר הפרת.

חברי מיליציית פטיון (ארכיון)

קרדיט: אלערביה