ספינת התבואה הראשונה שיצאה מאוקראינה נעלמה

שגרירות אוקראינה בביירות הודיעה, ביום שני, כי ספינת התבואה הראשונה שיצאה מאוקראינה במסגרת הסכם במהלך המלחמה, המטענים שלה נמכרו מספר פעמים, וכעת אין מידע על מיקומה או יעדה.

הספינה רזוני, שהניפה דגל סיירה לאון, שיצאה מאודסה ב-1 באוגוסט, הפליגה בים השחור כשהיא נושאת תירס אוקראיני, ולאחר מכן עברה בדיקה בטורקיה.

בתחילה האנייה הפליגה ללבנון עם 26,000 טונות של תירס להאכלת תרנגולות. עם זאת, רוכשי התירס בלבנון סירבו לקבל את המשלוח, משום שהוא נמסר מאוחר מהתאריך המוסכם.

מכשיר הניווט על הראצוני לא הופעל בשלושת הימים האחרונים, ופתאום הוא הופיע מול החוף המזרחי של קפריסין.

כמו כן, לא היה ברור אם הספינה כבתה את מכשיר המעקב מכיוון שהיא פנתה לנמל בסוריה, בעלת ברית של רוסיה, לפי סוכנות הידיעות AP.

אוקראינה האשימה את סוריה בייבוא ​​תבואה גנובה מאוקראינה, ולא ניתן היה להשיג את תגובת פקידי הנמל הסורי.

"המשימה שלנו הייתה לפתוח מחדש את נמלי הים למשלוחי תבואה, וזה כבר נעשה", אמרה שגרירות אוקראינה בביירות, והוסיפה כי עד כה עזבו את אוקראינה יותר מ-450,000 טון של מוצרים חקלאיים מאז הסכם בתיווך טורקיה והאו"ם בין רוסיה ואוקראינה.

השגרירות הוסיפה כי ה-Razoni הייתה הספינה הראשונה שיצאה מאוקראינה במסגרת ההסכם, ולאחר מכן עברה בהצלחה את הבדיקה באיסטנבול לפני שהפליגה ליעדה.

"אין לנו מידע על מיקומה או היעד של הספינה", אמרה. יש לנו גם מידע שהמטען נמכר מספר פעמים לאחר מכן. אנחנו לא אחראים על (האונייה) והמטען, במיוחד לאחר שיצא מאוקראינה ואחרי שיצא שוב מנמל זר".

אזור הים השחור נקרא "סל הלחם" של העולם, שכן אוקראינה ורוסיה הן ספקיות עולמיות גדולות של שמן חיטה, תירס, שעורה וחמניות, שעל האוכל שלהם תלויים מיליוני אנשים עניים באפריקה, במזרח התיכון ובחלקים באסיה.

לפי הערכות, כ-20 מיליון טונות של תבואה – שרובם אמורים להיות לבעלי חיים – נתקעו באוקראינה מאז תחילת המלחמה בת שישה חודשים.

צילום של הספינה Razzoni

קרדיט: רשתות חברתיות