וושינגטון: טהראן רחוקה שבועות מלהשיג מספיק חומרים להכנת פצצה גרעינית

רוברט מאלי, התייחס למזימת ההתנקשות בבולטון: נגיב בתקיפות אם איראן תאיים על אזרחינו

הנציג המיוחד של ארה"ב לאיראן, רוברט מאלי, אמר היום, שבת, כי טהראן רחוקה שבועות ספורים מלהשיג מספיק חומרים להכנת פצצה גרעינית.

רוברט מאלי התייחס למזימת ההתנקשות בבולטון ואמר: "נגיב בתקיפות אם איראן תאיים על אזרחינו".

רוברט מאלי הוסיף כי ארצו לא ניהלה ולא תנהל משא ומתן להורדת הסטנדרטים שלה כדי לאפשר לחברות אירופאיות לעשות עסקים עם טהראן.

מאלי אמר בראיון לרשת האמריקאית (PBS) כי "נוסח הסכם הגרעין עם איראן קיים ויש הבנה ברורה שלו מנקודת מבטו של מתאם האיחוד האירופי, אנריקה מורה".

"עבורנו (ארה"ב), השיבה להסכם ברורה מאוד מבחינת הפחתת הסנקציות שיש לנו להציע והצעדים שאיראן צריכה לנקוט כדי להגביל את תכנית הגרעין שלה".

חומר גרעיני לא מוכרז באיראן

באשר לחקירה שערכה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על הימצאות חומרים גרעיניים לא מוכרזים באיראן ודיווח על אפשרות השעיית תיק החקירה בעניין זה, אמר מאלי: "איננו מפעילים כל לחץ על הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לנטוש את חקירת המקרים הללו".

הוא הוסיף, "נושאים אלו ייסגרו כאשר איראן תספק תשובות משביעות רצון, וברגע שהיא תעשה זאת ותשובתה תספק את סוכנות האו"ם, גם נהיה שבעי רצון".

בנוגע לסנקציות על איראן, הוא אמר, "לא ניהלנו שום משא ומתן על הורדת הסטנדרטים שלנו לחברות אירופיות או חברות אחרות לסחור עם טהראן, ואנחנו לא נתמקח על כך, הם חייבים לכבד את הסנקציות שלנו. כל דו"ח שטוען שאנחנו הולכים להוריד מדרישותינו ולנהל משא ומתן על סטנדרטים אחרים אינו אלא טועה."

כתבה בנושא:

קרדיט: אלערביה ואלוטן