ישראל השתמשה בנשק חדיש להתנקשות באל-ג'עברי בעזה

ישראל התנקשה במפקד "גדודי אלקודס" של "הג'יהאד האיסלאמי" בחטיבה הצפונית של רצועת עזה, תייסיר אל-ג'עברי , בתחילת התקיפה הישראלית ברצועה ביום שישי האחרון, והשתמשה בשני כלי נשק חדשים באותו מבצע להשמדת הדירה והנמצאים בה, לרבות פצצות חכמות, לפי מה שהודלף על ידי גורמים צבאיים ישראלים בכירים.

המקורות אמרו כי מידע מודיעיני מדויק על הימצאותו של ג'עברי בדירה הגיע בשעה שמונה בערב ביום חמישי, וכאשר אושרה הידיעה הוחלט להיערך להשמדתו, כך לפי דיווח של העיתון  "אלשרק אל- אווסט".

התברר כי הוא מתגורר מזה ימים בדירה הממוקמת בקומה השישית במגדל פלסטין בעזה, שהוא בניין בן 14 קומות ומכיל 28 דירות מרווחות.

מפת אדריכלות ודירות

המודיעין השיג את המפה ההנדסית של הבניין והדירות שהוא מכיל, לרבות מידע על עובי הגג, כמות הברזל בבטון, איכות האבנים מהן בנויים הקירות וכיוצא בזה ולפי נתונים אלו פותחה תכנית ההתנקשות.

בנוסף, על פי אותן הדלפות, אושר כי אל-ג'עברי שהה בדירה עם אחד מעוזריו, והוחלט להשתמש בכלי הנשק החדשים שיבטיחו נזק מינימלי לדיירי הבניין (כפי שנכתב בהדלפה ).

לדברי אחד הגורמים, "בדרך כלל השתמשנו בשיטה של ​​אזהרת אזרחים לצאת מהבניין, בשיטת הקש בגג , כמה דקות לפני כן".

טיל עמוס בחומרי נפץ

הוא הוסיף, "אבל במקרה הזה, האזהרה לא ניתנה כדי שהמבצע לא ייחשף והמבוקשים לא יימלטו. ואז מטוס קרב שלח טיל כבד שנשא טונה של חומר נפץ ומאופיין במאפייני טכנולוגיית הבקעה איכותיים. הטיל לא פוגע בבניין בקו ישר, אלא בזווית שנקבעה על ידי יחידת חיל האוויר שעסקה במתווה הטכני של החיסול".

הוא גם המשיך, "הטיל כוון לרצפת הדירה השביעית, שממוקמת מעל דירתו של אל-ג'עברי, במטרה להבקיע את התקרה שמעל ראשו, ובמקביל הושלכו חמש פצצות חכמות שכל אחת התפוצצה במקבץ קטן, פגע במבוקש ובמי שהיה אתו בחדר. וכך הוא חוסל, ו- 15 תושבי אלאמארה שהיו עמו נפצעו. מבצע ההתנקשות ארך 170 שניות".

ראוי לציין כי ידוע כי אחת המטרות של המבצעים הצבאיים הישראלים, אשר הנהגת הצבא להוטה עליהם באופן קבוע, היא לנסות נשק חדש כדי למכור אותם מאוחר יותר כנשק בדוק היטב שעבר טבילת אש מבצעית מוצלחת.

בשנת 2021 הסתכמו ההכנסות של ישראל ממכירת נשק וידע ביטחוני ב-11.3 מיליארד דולר, גידול של 18% לעומת שנת 2020 ועלייה של 30% לעומת שנת 2019.

بصاروخ انزلاقي وقنابل ذكية.. اغتالت إسرائيل الجعبري في غزة

קרדיט: אלערביה