חוסר אימון מוחלט בין בכירי הטאליבן לאחר חיסול זוואהירי

דיווח מעניין באינדיפנדנט בשפה הפרסית: חיסולו של איימן א-זוואהירי החריף את המתיחות בין חברי רשת חקאני, שלטענת האמריקאים סיפקו למנהיג אל-קאעידה את בית המחסה בקאבול, לבין בכירי הטאליבן, ובמיוחד חברי פלג קנדהאר, שהתנגדו לנוכחות הטרוריסט באפגניסטן.

לפי הדיווח, שר הפנים, סרג' א-דין חקאני, שגם משמש סגן מנהיג הטאליבן, ושני בכירים נוספים ממשפחתו לא נראו בפומבי מאז יום שני האחרון, בניגוד למנהגם להקפיד על הופעות מתוקשרות, והם עזבו את קאבול מיד לאחר חיסולו של א-זוואהירי ביום ראשון ועברו למזרח אפגניסטן.

האינדיפנדנט ציטט גורמים שציינו כי כעת יש חוסר אמון מוחלט בין בכירי הטאליבן, בהם סגן המנהיג ושר ההגנה מולא יעקוב וסגן ראש הממשלה מולא בראדר, לבין אנשי חקאני, והחשש הוא מפני התלקחות אלימה בין הצדדים. שר הפנים חקאני שולט במנגוני הביטחון של הטאליבן ולרשותו עשרות מחבלים מתאבדים.

אחד הגורמים אמר לעיתון: "סרג' א-דין ויתר מנהיגי רשת חקאני לא פוחדים מהכטב"מים האמריקאיים כי הם לא המטרה של האמריקאים. הם יותר מפחדים מאויבים פנימיים בקרב הטאליבן".

The Taliban Will Govern Afghanistan. What Does the Future Hold for China  and the Central Asian Region? - Silk Road Briefing

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות